Prop de 400 sardanistes acomiaden la temporada a la fresca a Almacelles amb la cobla 11 Setembre

La plaça de la Vila d’Almacelles va acollir un acte multitudinari per clausurar les Sardanes a la fresca al Segrià amb música en directe i reconeixements

07 de setembre de 2026 a les 08:39h

Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta

Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat

Activar ara

400 sardanistes es van congregar divendres passat a la nit a la plaça de la Vila d’Almacelles per posar punt final a la temporada de les Sardanes a la fresca al Segrià. L'acte va comptar amb l'acompanyament musical de la cobla 11 Setembre, que va interpretar peces destacades com “L’esquirol sardanista” de Carles Santiago, “Confiança d’argent” d’Òscar Barqué i “Sardanes a la lluna” de Josep Capell.

Presència institucional i representació local

A l’acte hi assistiren l’alcalde d’Almacelles, Antoni Arnó; el president del Consell Comarcal del Segrià, David Masot Florensa; i el vicepresident tercer i responsable de Cultura del mateix Consell, Àlvaro Boqué, entitat organitzadora de la volta sardanista. També van estar presents figures rellevants com Pepita Solsona, presidenta de la Federació Sardanista de Lleida; Andreu Vàzquez, director de l’Institut d’Estudis Ilerdencs; i Montserrat Parra, directora dels Serveis Territorials del Departament de Cultura a Lleida.

Lliurament de diplomes i participació del pubillatge local

A la festa hi van participar Mar Quintana, pubilla Comarcal del Segrià; Dídac García, Hereu Comarcal; així com Núria Jaria, primera dama Comarcal, i Andrei Pedro, segon cabaler Comarcal. A més, durant la vetllada les autoritats van fer lliurament de diplomes a les colles participants, que en aquesta 21a edició van correspondre a:

  • Miriam Canela Mateu, Amics de la Sardana d'Almacelles
  • Maria Montoy, Grup sardanista Associació 50 i més, Alcarràs
  • Joan Brenes i Caro, Associació Aufés Sardanes, Alfés
  • Paquita González Larregula, Amics de la Sardana d’Alguaire
  • Pilar Planella Rubinat, Colla sardanista Dansaires del Pi, Alpicat
  • Maria Serra Domènech, Agrupació Sardanista Artesa de Lleida
  • Pepita Elvira del Rio, Grup Sardanista 27 d'Abril, Lleida
  • Teresa Prats Ricart, Grup Sardanista Balàfia, Lleida
  • Marisol Bosch Puig, Agrupació Sardanista Puigverd de Lleida
  • Rosendo Borràs, Agrupació Sardanista Germanor Torrefarrera
  • Àngels Montserrat Muste, Escola Sardanista Torres de Segre

Les Sardanes a la fresca al Segrià compten amb el suport del departament de Cultura de la Generalitat de Catalunya, l’Institut d’Estudis Ilerdencs, la Diputació de Lleida i la Federació Sardanista de les Comarques de Lleida, així com dels ajuntaments dels municipis on se celebra cada trobada, en aquest cas Almacelles.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit