En el seu recorregut, comptarà amb enllaços a nivell als seus extrems, al sud amb la carretera C-14 i al nord amb l’L-512, amb un carril central addicional per a permetre els moviments de gir cap a l’esquerra. Pel que fa a estructures, cal es preveu l’execució d’un pas inferior sota la variant.
En paral·lel a aquest projecte, Territori està treballant amb el govern municipal i el sector del comerç, restauració i serveis, per a l’establiment d’una senyalització, i estudiant possibles millores de la connectivitat viària existent; de la C-14 i la C-26 i la variant sud del nucli urbà i la connectivitat amb el polígon industrial existent.
Condicionament de l’eix de Comiols
L’eix de Comiols té 54 quilòmetres i presenta un traçat força sinuós, que arriba en algun punt fins a una altitud de 1.100 metres. El trajecte constitueix el principal accés al Pallars des de la Catalunya central i oriental i forma part de la xarxa bàsica de carreteres de la Generalitat. Per tal de potenciar les comunicacions intercomarcals i afavorir l’accessibilitat al Pirineu, Territori ha elaborat diversos estudis per a la millora de la mobilitat en aquest corredor i analitzat alternatives addicionals de traçat amb l’objectiu de consensuar amb el territori la millor opció constructiva.
Així, el Departament està impulsant la millora per fases de l’eix de Comiols entre Artesa de Segre i Isona, que consisteix en la formació de variants al pas per diversos nuclis de població, l’eixamplament de la carretera i l’eliminació de revolts que, en el pas pel coll de Comiols, comportarà la construcció de diversos túnels i viaductes. Ara s’impulsa l’obra de la variant d’Artesa de Segre i també està en licitació l’actualització del projecte del tram entre el final d’aquesta i Folquer.