Aquestes entitats i partits polítics consideren que “si no s’augmenta el percentatge de bonificació o si la prohibició no s’aplica a tot el tram de l’N-240 Montblanc-Lleida, l’efectivitat de la mesura serà mínima”. Exposen que “tot aquest tram serien 64 quilòmetres, quan a l’N-II gironina, amb molts més vehicles, s’han aplicat bonificacions i prohibicions a 81 quilòmetres o a l’N-340 –al Penedès, Camp de Tarragona i Terres de l’Ebre-, encara més transitada, se n’aplicaran a 157 quilòmetres”. Per això, reclamen al Departament de Territori i Sostenibilitat que, almenys, reconsideri “aquest greuge”.
“Tant la desviació obligatòria Montblanc-Borges com la voluntària Borges-Lleida no solucionaran el problema i les autoritats polítiques ho aposten tot a un desdoblament que no se sap quants anys pot tardar i que, en ple procés de desconnexió, el govern espanyol segur que no avançarà ni agilitzarà”, remarquen en el comunicat. Per això, les entitats signants insisteixen en la necessitat d’aplicar “l’única mesura que pot ser immediata i efectiva”, a més de ser “la més econòmica, segura i sostenible” d’aixecar les barreres de l’AP-2 a tot el tram sencer Montblanc-Lleida.