Des de Borges expliquen que el sistema FIFO, utilitzat per establir els costos dels productes davant una situació de mercat de disminució de preus, “provoca un desplaçament d’un potencial resultat positiu del trimestre cap als mesos següents, a causa de la incidència d’operacions de llarg termini tancades amb clients habituals que s’entremesclen amb les operacions a curt termini”.
Més d’un miler de noves hectàrees de cultiu propi
D’altra banda, Borges Agricultural & Industrial Nuts segueix consolidant-se com un dels líders del seu sector al món. En el primer trimestre de l’any fiscal, la companyia ha efectuat vendes en 47 països, que suposen unes exportacions del 59% sobre la seva facturació. Amb prop del 70% de l’import net de les seves vendes, les ametlles són el producte més comercialitzat per la firma a tot el món. Entre juny i agost, Borges ha comptat, de mitjana, amb una plantilla de 386 treballadors.
Borges Agricultural & Industrial Nuts és l’empresa especialista més diversificada del sector a Europa, que integra la producció de fruits secs en els seus propis camps –sobretot nous, festucs i ametlles-, el seu processament i industrialització i la comercialització de productes per a la indústria agroalimentària. És reconeguda mundialment per aplicar els més alts estàndards de qualitat alimentària i traçabilitat en tota la cadena productiva.
En l’actualitat, la companyia està immersa en el seu projecte de sumar 2.500 noves hectàrees al cultiu d’ametllers, amb l’objectiu de captar tot el marge de la cadena de valor d’aquest producte. La firma ha tancat ja el 46% d’aquest pla, amb què dona per conclosa la primera fase del mateix, i gestiona 2.434,5 hectàrees. D’aquestes, 320 estan ubicades a Califòrnia; 941,9 hectàrees en el sud de Portugal i 1.172,6 hectàrees a l’estat espanyol, majoritàriament en a Extremadura i Andalusia. Borges compta amb clients en 54 països.
Les accions de Borges Agricultural & Industrial Nuts, SA, cotitzen al Mercat Continu de les Borses de Madrid i de Barcelona des del 24 de juliol passat. El lideratge de la firma està basat en un concepte del negoci focalitzat en el client al que aporta valor afegit, combinat amb un compromís ineludible amb la qualitat i la innovació. En un mercat global aquestes eines equivalen a futur i garantia d’èxit.