La Generalitat allargarà fins a Lleida el desviament obligatori de camions de l’N-240

A partir d'aquest dimecres, coincidint amb l'alliberament del peatge a l'AP-2

Camions circulant per l'N-240 al terme municipal de Torregrossa. ACN

El director de Territori i Mobilitat, Isidre Gavín, ha anunciat aquest dilluns als alcaldes i membres de la Plataforma Prou Morts a l’N-240, que el Govern allargarà fins a Lleida el desviament obligatori de camions d’aquesta via cap a l’AP-2. La mesura entrarà en vigor a partir de dimecres 1 de setembre, coincidint amb l’alliberament dels peatges de les autopistes estatals a Catalunya.

Segons Gavín, la decisió no s’havia pres fins ara atès que l’Estat havia d’abonar més diners en concepte de bonificacions però ara, el problema desapareix amb l’aixecament de barreres. Gavín també va defensar davant dels alcaldes un “model europeu” en relació a la possible implantació, en el futur, d’una vinyeta, tot i que aposta per fer-ho amb “igualtat”.

La Plataforma s’ha reunit aquest dilluns amb representants del Govern per abordar les conseqüències que tindrà per als municipis de la zona l’alliberament de l’autopista. A la trobada també s’hi havia convidat representants de l’Estat però van declinar la proposta. Els integrants de la Plataforma van insistir en defensar, malgrat l’alliberament del peatge de l’AP-2, la necessitat de duplicar l’actual N-240 per reduir els alts índex de sinistralitat així com també en la creació de nous accessos que facin més permeable l’autopista.

Gavín va explicar que el fet que “caigui” el peatge, per la Generalitat és una “molt bona notícia”, perquè “enterra definitivament un model històric, caduc, antic i que no dona cap resposta”. Segons Gavín, el desdoblament entre les Borges Blanques i Montblanc no seria eficient a causa del “paral·lelisme” entre totes dues vies, però sí que el defensa entre Lleida i les Borges a causa de la seva “complexitat, orografia, per la presència d’accessos a poblacions, pel fet que també és l’accés cap al Pla d’Urgell i per la presència d’indústria”. Segons Gavín, doncs, el desdoblament i l’alliberament de l’autopista són dues solucions compatibles.