El tren de la Pobla creix un 72% en nombre de viatgers l’any 2017

El servei ha tancat l'any amb més de 190.000 usuaris i confirma la tendència a l'alça en el volum de passatgers

0
457
El servei ferroviari de la línia Lleida – La Pobla, de Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya (FGC), ha guanyat un 72% d’usuaris el 2017, xifra que confirma la tendència a l’alça iniciada des que es van posar en servei els nous combois que donen servei a la línia. En xifres absolutes, el 2017 s’ha tancat amb 191.475 viatgers, el que suposa un increment de 80.234 usuaris respecte el 2016. Els mesos amb una major afluència d’usuaris van ser el juliol i l’octubre, amb 18.929 i 17.635 viatgers, respectivament. Per estacions, Lleida-Pirineus, Balaguer i La Pobla de Segur són les que van captar un major nombre de clients. Aquest augment certifica, segons FGC, la bona acollida de nou model de gestió integrat des de juliol de 2016, any en què l’augment de viatgers també va ser significatiu amb prop del 85%.
El secretari d’Infraestructures i Mobilitat, Ricard Font, ha posat de relleu que els 4,37 milions d’euros invertits en les millores a la línia Lleida – La Pobla durant el darrer any ”han convertit aquest servei ferroviari en un element clau per a la mobilitat del territori”. Les inversions han estat en la millora d’edificis i estacions, talussos i vessants, via, comunicació i telecomunicacions, passos a nivell, renovació i infraestructura de túnels, enclavaments i pots. ”I durant aquest 2018 s’hi continuarà invertint”, ha explicat. ”El nostre objectiu és continuar oferint un servei de qualitat i competitiu per superar els 300.000 usuaris l’any 2020”, ha afegit.

FER UN COMENTARI