Els Mossos d’Esquadra van detenir dilluns un home i una dona, de 39 i 37 anys, com a presumptes autors d’un furt, conducció temerària i resistència i desobediència greu als agents de l’autoritat.
Aquest dilluns a Bellcaire d’Urgell (la Noguera), passat el migdia, un mosso fora de servei va veure com una dona parlava amb una veïna del poble d’avançada edat i com, de sobte, s’hi abraonava i li estirava un anell de la mà.
L’agent va cridar l’atenció a la dona, l’anell va caure a terra i, en veure’s descoberta, va fugir corrent cap a un vehicle proper marxant en direcció a Castellserà.
El mosso, un cop va constatar que la víctima estava il·lesa i que era atesa per altres veïns, va pujar al seu vehicle i va iniciar el seguiment del vehicle escàpol mentre alertava els companys de cos.
Quan van arribar a Castellserà es van aturar i el conductor es va encarar a l’agent, malgrat que es va identificar com a agent de l’autoritat, i la dona va aprofitar per baixar també del vehicle i fugir corrent pels carrers del poble.
Tot seguit l’home va aconseguir tornar a pujar al vehicle i continuar la fugida fins que es va topar amb un control de dues patrulles en l’accés de l’autovia A2.
Un cop aturat els mossos el van identificar i va resultar que tenia antecedents per furts. En escorcollar el vehicle els agents van trobar amagats en la tapisseria del sostre una cadena d’or i una creu.
Davant els fets els agents el van detenir com a presumpte autor d’un furt, en grau de temptativa, conducció temerària i resistència i desobediència greus als agents de l’autoritat.
Paral·lelament diverses patrulles es van desplaçar a Castellserà per tal de localitzar la dona. Poc després una patrulla de paisà la va localitzar amagada en els serveis de la llar de jubilats.
Els agents la van detenir com a presumpta autora del furt, en grau de temptativa. La detinguda té una cinquantena d’antecedents la majoria per furts, una vintena d’ells comesos l’any passat.
MODUS OPERANDI
Els dos detinguts estan especialitzats en furts, molts d’ells tipus “mimosa”. Formen part de grups mixtos que es desplacen amb vehicles des de l’entorn metropolità cap a pobles de comarques a la recerca de persones d’avançada edat que caminen soles pel carrer.
El conductor s’espera prop del lloc i la integrant femenina, amb qualsevol excusa, interactua amb les víctimes per guanyar-se la confiança fins que els abracen o s’hi abraonen i els sostreuen els objectes de valor que duien a sobre, tipus joies, rellotges o carteres.
La investigació continua oberta per determinar l’origen de les joies recuperades i no es descarta que siguin els autors d’altres fets comesos a les comarques de Ponent.
Els detinguts van passar ahir a disposició judicial davant el Jutjat d’Instrucció en funcions de guàrdia de Lleida.