El pavelló polivalent d’Inpacsa es convertirà els dies 13 i 14 de juny en l’epicentre del crosstraining amb la celebració de la segona edició del Balaguer Showdown, una competició organitzada pel Club Halterofília Balaguer amb la col·laboració de l’Ajuntament i la Diputació de Lleida.
L’esdeveniment arriba enguany amb un notable increment de participació, reunint 448 atletes, repartits entre homes i dones a parts iguals, i consolidant un format que combina diferents modalitats: equips de quatre (dos homes i dues dones), així com parelles femenines, masculines i mixtes, adaptades a diverses categories segons el nivell competitiu.
La fase final es disputa després d’un classificatori en línia previ, que ha permès establir els diferents nivells d’accés a la competició presencial.
El Balaguer Showdown comptarà amb la presència d’esportistes procedents de diversos punts de l’Estat, amb equips arribats de comunitats com Cantàbria, Valladolid o Saragossa, fet que reforça la projecció estatal de la prova.
La competició es desenvoluparà a través de cinc WODs, alguns dels quals es disputaran en format doble, de manera que es generaran dues puntuacions decisives per a la classificació final. Un dels moments més destacats serà diumenge al matí, amb una prova que sortirà de la Plaça Mercadal i finalitzarà a l’església de Santa Maria, en un recorregut encara per desvetllar.
L’organització destaca també la col·laboració d’un ampli dispositiu humà, amb més de 40 voluntaris, majoritàriament vinculats al gimnàs Whanau Training Balaguer, que s’encarregaran del bon funcionament de tota la logística de l’esdeveniment. La competició estarà supervisada per un equip professional de jutges especialitzats de Delta Judge, tal com ja es va fer en la primera edició.
A més de la part esportiva, el cap de setmana comptarà amb ambientació musical a càrrec del DJ Bow, del País Basc, i amb les intervencions dels speakers Juampi Wild i Astrid Galimany. També hi haurà presència de diverses marques del sector del crosstraining i foodtrucks, que completaran l’oferta per a esportistes i públic assistent.
Des de l’organització s’espera repetir i fins i tot superar les xifres de l’any passat, quan es van arribar a reunir en alguns moments més d’un miler de persones simultàniament al pavelló d’Inpacsa entre participants i espectadors.
