Lleida ha viscut unes festes de Nadal 2025-2026 amb una ocupació turística i comercial molt positiva, segons el vicepresident del Patronat de Turisme, Juan Antonio Serrano Iglesias. Tot i que els focus mediàtics s’han centrat habitualment en el Pirineu, Serrano destaca que la ciutat i les comarques planes també han registrat un bon moviment econòmic i social. “La campanya ha tingut una repercussió econòmica global de 77 milions d’euros en només 10 o 12 dies, comptant forfets, estacions d’esquí, restauració, comerç i allotjaments”, explica Serrano. “El comerç local, sobretot els productes elaborats a la pròpia demarcació, ha funcionat molt bé”, afegeix.
Segons el vicepresident del Patronat, les xifres més visibles del Pirineu han estat els 285.000 forfets venuts entre Nadal i Reis, un rècord absolut que representa un increment del 20-25% respecte a anys anteriors. Tot i això, Serrano recalca que el turisme té un efecte multiplicador a tota la demarcació: “Si el turisme funciona, la repercussió és global. Els diners es distribueixen a moltes activitats econòmiques: proveïdors, restaurants, allotjaments i comerç. Sense turisme, la ciutat perdria molta vitalitat econòmica i social.”
Beneficis per al comerç i la ciutat
Pel que fa a la ciutat de Lleida, Serrano reconeix que no disposen de dades exactes de visitants, ja que la ciutat té el seu propi conseller de Turisme, però la sensació i les dades generals indiquen que les festes han estat molt positives també fora de les zones d’esquí: “Lleida ciutat ha tingut una molt bona afluència. La gent nota la decoració, els llums i les activitats, i això repercuteix directament en l’economia local”, assegura.
El vicepresident del Patronat també ha volgut posar èmfasi en la importància de la decoració i les activitats nadalencques com a motor econòmic i social: “Cada vegada més les ciutats treballen per tenir un municipi ben decorat i alegre. Això no només dóna alegria a les persones, sinó que mou l’economia de la seva població.”
El Pirineu, motor econòmic i turístic
Serrano recorda que el Pirineu de Lleida és líder a Espanya en estacions d’esquí i quilòmetres de pistes, i que aquesta fortalesa contribueix a reforçar la imatge de la demarcació com a destinació turística: “Hem passat de 240.000 forfets venuts a 285.000, un increment del 20-25%. Hem de reforçar la neu i l’hivern perquè són molt importants per a l’economia turística i no turística.”
Amb el Nadal ja acabat i les rebaixes començant avui, el sector comercial de Lleida afronta aquesta nova etapa amb optimisme, aprofitant l’impuls generat per una campanya de Nadal que ha combinat turisme, cultura i comerç local.