Palau reuneix 100 veïns de la Bordeta per explicar el seu projecte per al barri

El cap de l’oposició defensa millores urbanístiques, més seguretat, oportunitats per als joves i la preservació de la identitat lleidatana

01 de juny de 2026 a les 08:56h

El cap de l’oposició a la Paeria de Lleida, Xavi Palau, ha celebrat un acte al barri de la Bordeta en el marc de la ronda de trobades que està duent a terme per donar a conèixer les seves propostes per als diferents barris de la ciutat.

La trobada va tenir lloc al camp de futbol del barri i va reunir prop d’un centenar de veïns, representants d’entitats i una cinquantena de joves. Durant l’acte, Palau va exposar algunes de les línies principals del seu projecte municipal, centrades en les millores urbanístiques, la supressió de barreres arquitectòniques, la seguretat ciutadana i la defensa de la identitat de Lleida.

El líder popular va mostrar la seva preocupació per l’evolució d’alguns barris de la ciutat i va assegurar que les polítiques impulsades pels governs socialistes i independentistes han contribuït a processos de guetització, etnificació i degradació de l’espai públic. Segons va afirmar, aquesta situació comporta una pèrdua progressiva de la identitat pròpia de la capital del Segrià. En aquest sentit, Palau va defensar que el seu projecte polític situa el seny, l’ordre i la identitat com a pilars fonamentals per al futur de la ciutat.

Durant la seva intervenció, també va destacar la nombrosa presència de joves a l’acte, un fet que va interpretar com una mostra del suport creixent de la joventut lleidatana al Partit Popular. “No hi ha cap altre projecte en clau local capaç de reunir desenes de joves d’un mateix barri interessats en la política i implicats en un projecte comú i integrador com el del PP. Som el projecte dels joves, un projecte transversal que atrau joves i grans”, ha afirmat Palau.

Pel que fa a les propostes concretes per a la Bordeta, el cap de l’oposició va reiterar el seu compromís amb les polítiques d’habitatge, la creació d’oportunitats, la millora dels accessos al barri i l’increment de la seguretat viària. L’objectiu, segons va explicar, és convertir la Bordeta en un dels motors del desenvolupament i creixement de Lleida.

La ronda de trobades impulsada per Palau continuarà durant les properes setmanes en altres barris de la ciutat. Segons el Partit Popular, aquesta iniciativa ja ha permès reunir-se amb més de 500 veïns en diferents actes celebrats arreu de Lleida.