La Paeria i l’ICF estudien noves vies de finançament per facilitar l’habitatge jove

L’Ajuntament de Lleida analitza amb l’Institut Català de Finances préstecs al 0% i a llarg termini en el marc del projecte HÔME per impulsar l’emancipació

15 d'abril de 2026 a les 13:23h

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat de la tinenta d’alcalde Carme Valls i el regidor de Joventut, Educació i Ocupació, Xavi Blanco, ha mantingut aquest dimarts una reunió a la Paeria amb la consellera delegada de l’Institut Català de Finances, Vanesa Servera, i amb el delegat a Lleida de l’ICF, Vicenç Bascuñana, amb l’objectiu de tractar com es pot facilitar el finançament per a joves en el marc del projecte HÔME.

El paer en cap ha destacat que “estem treballant per establir línies de cooperació institucional entre l’Ajuntament de Lleida i l’Institut Català de Finances” per tal de facilitar l’accés a l’habitatge de joves d’entre 18 i 35 anys, especialment a través de préstecs al 0% d’interès i amb una cadència de fins a 30 anys.

Aquest treball conjunt entre ambdues institucions es dona en un moment en què Lleida, en paraules de l’alcalde, “està en un moment d’oportunitats i avançant a bon ritme”. Això implica més capacitat de contractació i de generació d’activitat i ocupació, fet que comporta també més necessitat d’habitatge i de serveis. “Estem posant les bases per retenir i atreure talent”, ha conclòs el paer en cap.

El projecte HÔME és una iniciativa de la Paeria que té com a objectiu afavorir l’accés a l’habitatge, garantir ocupació de qualitat, establir sistemes de mobilitat justos i impulsar projectes d’emprenedoria.

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit