Nou sistema integral d’expedients: La Diputació de Lleida modernitza la gestió administrativa

El projecte, que s’implementarà durant el 2026 amb un contracte de més d’1,4 milions d’euros, permetrà substituir els “papers digitals” per dades i millorar la interoperabilitat amb els ajuntaments

16 de desembre de 2025 a les 13:30h

El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, i el vicepresident Agustí Jiménez, han anunciat, en el marc de la trobada de Nadal amb els mitjans de comunicació, la posada en marxa d’un nou sistema integral de gestió d’expedients amb l’objectiu d’accelerar els tràmits administratius de la institució.

Segons Talarn, es tracta d’un compromís adquirat aquest mandat per agilitzar els processos administratius i millorar l’eficiència davant dels ajuntaments i les entitats locals.

Per la seva banda, Jiménez ha detallat que “ja tenim llum verda per licitar un projecte clau de modernització: el contracte per al subministrament i serveis de la nova solució integral de gestió d’expedients” i que el projecte és transversal, treballat conjuntament entre Noves Tecnologies i la Secretaria General, i que s’implementarà tant a la Diputació com als seus organismes autònoms.

“Canviem de model: deixem de gestionar ‘papers digitals’ per passar a gestionar dades. Apostem per la dada i l’automatització, amb un impacte directe als ens locals”, ha afirmat, destacant que la implementació es farà durant el 2026 amb un contracte superior a 1,4 milions d’euros.

El sistema també millorarà la interoperabilitat, la qual cosa farà que la relació digital entre els ajuntaments i la Diputació sigui més fluida, eliminant passos innecessaris.

Durant la trobada, Talarn ha posat en valor altres dades de gestió interna, com la reducció de la taxa d’interinatge per sota del 10%, passant del 39% del 2021 al 9,46%, gràcies als processos d’estabilització i creació de noves places.

Entre 2023 i 2024 es van resoldre 103 places extraordinàries, i l’oferta pública del 2024 va permetre la incorporació de 131 nous funcionaris de carrera durant el 2025. Aquest divendres, 19 de desembre, es donarà la benvinguda als 64 nous treballadors de l’escala especial, que se sumen als 67 de l’escala general.

Talarn ha subratllat que aquestes mesures tenen com a objectiu tecnificar i estructurar tots els departaments de la Diputació per donar un millor servei als municipis i als professionals que hi treballen.

La trobada de Nadal també ha comptat amb la presència de la vicepresidenta Sandra Castro; les diputades Sandra Marco, Núria Palau i Rosalia Carnicé; i els diputats Jordi Verdú, Òscar Martínez, Jaume Ars, Joan Gilart, Marc Solanes, Antoni Carré i Joan Simeón.