Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
La música de cambra sortirà dels escenaris habituals aquest mes de novembre per arribar a cellers i restaurants de la demarcació de Lleida. És la proposta del nou festival impulsat per l’Orquestra Simfònica Julià Carbonell de les Terres de Lleida (OJC) de la Diputació de Lleida i la consultora de comunicació enogastronòmica Como Pomona.
La iniciativa planteja combinar concerts de música de cambra amb la gastronomia lleidatana, en unes activitats que permetran apropar la música clàssica a diferents espais del territori i, alhora, donar protagonisme als vins i als productes del rebost lleidatà.
El festival compta amb el suport de l’Institut d’Estudis Ilerdencs (IEI) de la Diputació de Lleida, com també amb el patrocini i la col·laboració de diverses empreses, cellers i productors.
La vicepresidenta de l’IEI, Estefania Rufach, ha destacat que la proposta contribuirà a acostar la música clàssica i l’orquestra de la Diputació a diferents emplaçaments de la demarcació.
Per la seva banda, el director artístic i titular de l’OJC, Xavier Pagès-Corella, ha remarcat que el cicle de música de cambra permetrà mostrar el talent dels músics de l’OJC a nous públics i fer-ho en espais com cellers i restaurants.
El component gastronòmic serà també una part destacada de la proposta. El director de Como Pomona, Rafa Gimena, ha explicat que aquestes experiències musicals serviran per promocionar els vins i altres productes lleidatans, vinculant cultura i gastronomia en un mateix esdeveniment.