Dilluns, 10 de febrer de 2025
És notícia

La xerrada ‘Mossos d’Esquadra durant la Guerra Civil Espanyola’ arriba al Museu de la Noguera

Avatar photo
La mostra es podrà visitar fins al 25 de febrer en la sala L’Estudi 76
museu-noguera-balaguer-exposicio-mossos-guerra-civil

En el marc del cicle xerrades amb expertesa que organitza el Museu de la Noguera, aquest dijous dia 6 de febrer es farà la xerrada ‘Mossos d’Esquadra durant la Guerra Civil Espanyola, 1936-1939’, la qual anirà a càrrec de Manuel Félix González Fraile, sotsinspector del Servei Històric del Cos de Mossos d’Esquadra.

En aquesta conferència s’analitza i explica la implicació i els fets més rellevants de les Esquadres de Catalunya durant la Guerra Civil Espanyola. També com es desenvolupava l’organització interna, com actuaven les seves unitats -com per exemple la figura de l’Escorta presidencial- entre altres qüestions relatives a la història del cos.

En aquest sentit, la xerrada complementa l’exposició ‘Mossos d’Esquadra, Segona República i Guerra Civil’, que actualment i fins al 25 de febrer es pot veure a la sala L’Estudi 76, i en la que a través de diferents plafons divulgatius s’expliquen els orígens i la trajectòria del cos policial, especialment durant la Segona República i la Guerra Civil Espanyola.

La xerrada es podrà seguir en directe al mateix Museu de la Noguera, o bé a través d’streaming pel canal de YouTube del museu.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
cabres Vilaverd

Roben un centenar de cabres a Alpicat i les localitzen en una masia abandonada de Vilaverd

Notícia següent

Parlon assumeix un repunt d’actituds violentes a Catalunya, però no ho relaciona amb la pandèmia

Notícies relacionades