Els Mossos detenen un home i desmantellen una plantació de marihuana en una casa de Preixens

La policia dona a l'ajuntament aires condicionats i sacs d'adobs confiscats per al seu ús en equipaments públics

20 d'agost de 2025 a les 15:11h
Actualitzat: 20 d'agost de 2025 a les 15:11h
Mossos / Plantació de marihuana desmantellada pels Mossos d'Esquadra en una casa de Preixens, a la Noguera

Els Mossos d'Esquadra han detingut aquest dimarts un home de 20 anys que havia adequat una plantació interior de marihuana al seu domicili de Preixens, a la Noguera. Durant l'escorcoll a la casa els agents van desmantellar una plantació amb 301 plantes de marihuana i van confiscar nombrós material per al cultiu. En coordinació amb la judicatura, els grups d'aires condicionats i els sacs d'adobs intervinguts els van lliurar a l'Ajuntament de Preixens pel seu ús lícit en equipaments públics. "Amb això es pretén reduir l'impacte dels residus que es generen amb aquestes activitats il·lícites i, alhora, revertir positivament en els serveis destinats a la població de la localitat i en les despeses públiques", informen els Mossos.

La policia catalana va començar a investigar els fets a principis d'agost després de tenir indicis de l'existència d’una plantació de marihuana en una casa situada als afores de Preixens (Noguera). Investigadors de la comissaria de Balaguer van aconseguir concretar l'habitatge i en les seves observacions van detectar diferents indicis que confirmarien aquesta informació.

Finalment, aquest dimarts van accedir a la casa amb autorització judicial. Durant l'entrada i registre, els Mossos van localitzar al soterrani tres sales habilitades pel cultiu, amb 301 plantes en plena producció, i una infraestructura formada per 60 focus, 22 ventiladors, 65 transformadors, cinc equips potents d'aire condicionat, cinc extractors, deu filtres de carboni actiu per evitar l'olor cap a l'exterior, 33 sacs d'adobs, fitosanitaris, bàscules i altres eines. 

A la planta baixa, amagada a l'interior de la xemeneia, van recollir una bossa amb 216 grams de cabdells, i a la planta superior van trobar més eines, material i equips relacionats amb la construcció d'instal·lacions de cultiu interior, així com una zona per assecar el material vegetal. Un cop recollides les mostres necessàries de la substància estupefaents es va procedir al desmuntatge de la infraestructura i a la destrucció de la plantació i dels estris específics pel cultiu.
 
El detingut està acusat d'un suposat delicte contra la salut pública i està previst que aquest dimecres passi a disposició judicial davant el jutjat d'instrucció en funcions de guàrdia de Balaguer.