Lleida es prepara per viure aquest cap de setmana del 13 i 14 de setembre el seu particular Saló del Manga. A finals d'abril i gràcies al departament de Turisme de la Paeria, a través del Lleida Convention Bureau i en col·laboració amb Fira de Lleida i l'associació Starraco Unlimited, l'Ajuntament de Lleida presentava la MangaCon 2025, la primera fira manga i anime que es realitzarà a Ponent i que portarà més de 4000 persones a Lleida per gaudir del món del manga, l'anime i els videojocs.
El que era un crit a veus per a molts amants de l'anime i el manga a Lleida ja és una realitat, i és que aquest cap de setmana el pavelló 4 de Fira de Lleida ocuparà un espai de gairebé 4.000 m² dedicats al món otaku i als videojocs amb una proposta molt variada d’activitats i continguts: photocalls, actuacions de k-pop i j-pop, idols, xerrades, concurs de cosplay, tallers, activitats lúdiques, tornejos, actrius i actors de doblatge... entre molts d’altres.
L’esdeveniment també comptarà amb la participació d’influencers com Jackwise Clown, amb més de 4 milions de seguidors a TikTok, Youtube i Instagram; Saencsa i Shenronz, sens dubte dos dels creadors de continguts més importants de Bola de Drac; Ittara Cosplay, creadora de contingut i cosplayer; i Lem Cuervo, artista gràfic i tiktoker especialitzat en Pokémon i One Piece. Com a tast de l'esdeveniment firal, Lleida Turisme ha organitzat un recorregut de cosplayers per la.ciutat amb els bus turístic que sortirà divendres a les 8 del vespre davant de Paeria.
Les entrades generals d’un dia ja estan a la venda de forma anticipada i es poden comprar a la web Entradium.com, a 10 euros l’entrada d’adult (més de 16 anys) i 7 euros l’entrada juvenil (de 8 a 16 anys). Els menors de 8 anys tenen entrada gratuïta. A taquilla també es podran comprar les entrades generals d’un dia, les entrades d’un dia amb un preu reduït de 7 € (persones amb discapacitat, família nombrosa i monoparental, majors de 65 anys i pensionistes), les entrades amb Carnet Jove a 9 € i les entrades de dos dies (a 17 € les entrades d’adult, a 11 € les entrades juvenils i amb preu reduït i a 15 € les entrades amb Carnet Jove).
Un programa innovador i dinàmic pels dos dies de Fira
La MangaCon aposta per situar a Lleida dins el mapa friqui del país. Una aposta per l’èxit dels seus organitzadors, que han carregat de continguts dues jornades que apassionaran els visitants. A part de gaudir amb la zona de marxandatge, artist alley, gaming i retrogaming, realitat virtual, softcombat i jugger, jocs de taula i food trucks, el públic també podrà emocionar-se amb les diferents actuacions musicals que tindran lloc a l’escenari, com la cantant Fàtima May, el duet Younenki, Cahaya, Sh1ny St4rs i grups de ball com el grup de K-Pop K-Z7 de l'escola lleidatana Zona Making Of, o els grups d'idols Nandemonai o Polaris.
Destaca també la participació en la MangaCon del pòdcast Vozcast, dedicat al món del doblatge i dirigit per l’Álvaro Vancells i l'Aleix Estadella, la veu de personatges mítics de l’anime com Inuyasha, Taro Tanaka, Kenzo Tenma, Trunks, Ryoga, entre molts d’altres. També es comptarà amb la participació d’Irene Miras i Sergi Mani que, juntament amb la representació lleidatana del pòdcast “La Veu dels Nakama”, oferiran una xerrada sobre el seu recorregut al món del doblatge en català.
Un dels atractius més vistosos de l'esdeveniment seran els photocalls i personatges que s’hi podran veure. Hi haurà espais dedicats a Sakura la caçadora de cartes, La Princesa Mononoke, Kpop Demon Hunters amb el grup de cosplayers Ichimicos, Dr. Slump, Naruto, Saylor Moon, i alguna sorpresa més...
Diferents associacions i botigues de la ciutat de Lleida també tindran el seu espai a la MangaCon Lleida. A part de tots els continguts esmentats anteriorment, també hi participaran associacions i botigues de la ciutat que organitzaran tornejos de TCG, demostracions de wargames i jocs de taula, tallers, exhibicions d'arts marcials, exhibicions de k-pop, softcombat i jugger.
D’altra banda, no es pot deixar de banda el rerefons benèfic dels esdeveniments organitzats per l’Associació Starraco Unlimited. Així, la MangaCon Lleida també serà un aparador per a associacions sense ànim de lucre de la zona, com Colors de Ponent i la Maleta Creativa, i també vingudes d’altres contrades, com Save Michis Cat i SanFilippo Barcelona, que podran compartir la seva tasca amb el públic i recaptar fons als seus estands.
Aquest és un esdeveniment pensat per a passar-hi tot el cap de setmana, gaudint de cadascun dels espais i activitats que s’han programat al llarg dels dos dies. Per carregar les piles, també hi haurà una zona gastronòmica amb una àrea de pícnic i diferents food trucks, amb una oferta molt variada i temptadora.
A més, el públic assistent a la fira podrà continuar la diversió el dissabte dia 13 a la nit, entrant de manera gratuïta a la festa que ha organitzat el local La Boite de Lleida i el pòdcast The Supernovas, amb música j-pop, k-pop i anime. Per poder gaudir-ne, el públic només caldrà que ensenyi la seva entrada a la MangaCon Lleida.
La MangaCon Lleida és el nou projecte de l'Associació Starraco Unlimited, i se suma als esdeveniments dedicats a la ciència-ficció, la fantasia, el manga, l'anime i els videojocs que l’associació organitza amb molt d’èxit arreu de Catalunya: el Tarraco Manga i l’Starraco Unlimited a Tarragona, el Sarrià Manga a Sarrià de Ter, l’Ebre Freak a Tortosa, el Manga & Còmic a Calonge, La CarboManga a Caldes de Malavella, el Vic Freak a Vic i l'Otaku Bages a Manresa). Una píndola més de diversió per a tots els apassionats i apassionades del manga, l'anime i els videojocs... És a dir, per a tots i totes les “friquis orgulloses de ser friquis”.
RESUM DADES FIRA MANGACON LLEIDA
Lloc: Pavelló 4 de Fira de Lleida
Dates: 13 i 14 de setembre del 2025
Horaris: 10:00 h a 20:00 h
Entrades anticipades:
entradium.com/events/mangacon-lleida-2025-lleida