La ciutat de Lleida ha viscut aquest matí una de les cites més tradicionals de la Festa Major de Sant Anastasi amb les Matinals del Seguici Popular, que han començat a partir de les 11.15 h i han repartit diferents elements festius per diversos punts de l’Eix Comercial.
Diversos balls i figures han recorregut simultàniament la ciutat des dels seus punts habituals de sortida. Entre ells, el Ball de Cavallets des del pati de les Comèdies, el Ball de Moros i Cristians des del Peu del Romeu, el Ball de Bastons des de la plaça de Sant Francesc, la Moixiganga des de la plaça de la Paeria i el Ball de Valencians des de la Costa del Jan.
També hi han participat els Gegants de Lleida, amb el Marc Antoni i la Cleòpatra com a figures destacades, que han recorregut el carrer Vila de Foix, així com l’Àliga de la Ciutat, que ha sortit des del carrer Sant Antoni com a símbol de màxima representació institucional.
Els diferents recorreguts han estat acompanyats per formacions de música tradicional, creant un ambient festiu al llarg de tot el centre de la ciutat i apropant la cultura popular a les persones que passejaven per l’Eix Comercial.
La jornada festiva continuarà a la tarda amb el concert de sardanes a l’Auditori Enric Granados, la ballada de sardanes a la plaça de la Paeria i es tancarà a la nit amb el tradicional castell de focs artificials.