Un tercer eix és la natura. En aquest sentit, les corones verdes que envolten la ciutat i, especialment l’Horta de Lleida, el parc Natural de la Mitjana, la vinya o l’entorn del riu són elements que confegeixen una personalitat distintiva a la ciutat i als seus atractius, segons ha assenyalat el tinent d’alcalde i regidor de Promoció Econòmica i Emprenedoria de la Paeria.
El darrer dels eixos de la campanya és la gastronomia, un altre element qualitatiu de la ciutat. Està previst que aviat es presenti una subcampanya específica de suport i promoció del sector de la restauració de la ciutat, segons ha explicat Cerdà.
La campanya ‘Lleida, tot el que estimes, amb qui més estimes’ és un model que Turisme de Lleida està treballant des de la primavera, que s’ha anat adaptant d’acord amb les diferents fases i restriccions que ha viscut la ciutat en plena pandèmia per la covid-19 i que respon al canvi de model en l’àmbit turístic de l’actual govern municipal.
Aquest atorga especial protagonisme a la sostenibilitat, la natura, la gastronomia i, en paral·lel, descobreix un nou perfil de consum de turistes de proximitat, de cap de setmana, familiar o de grups reduïts. Un consum que té com a objectiu optimitzar la visita turística amb descobertes, experiències, compres i cuina de proximitat i d’identitat.
La campanya fixa el seu objectiu en la captació de turisme de Catalunya i de la zona més propera de l’Aragó, i esdevé el tret de sortida d’un seguit d’iniciatives de promoció de Turisme de Lleida que, a mesura que es vagin consolidant els diferents estadis de normalitat, s’aniran sumant amb nous elements audiovisuals i de dimensió mediàtica.