En aquest sentit, l’equip de la UdL, coordinat per Xavier Martin-Rubió i integrat per Montse Irún, Maricel Oró i Irati Diert, serà l’encarregat de liderar l’elaboració del manual. El ‘handbook’ inclourà aspectes lingüístics (lèxic, pronúncia, etc.), pedagògics (gestió de l’aula, didàctica, recursos) i de comunicació intercultural.
Segons explica el professor del Departament d’Anglès i Lingüística de la UdL, Xavier Martin-Rubió, actualment, les universitats europees es troben en fases diferents d’implementació de l’ensenyament de contingut en anglès, per la qual cosa pateixen efectes diferents.
”Per aquesta raó, volem reconèixer els factors locals i globals que influencien en la implantació de l’anglès com a llengua vehicular, incloent-hi la identificació de les necessitats lingüístiques del professorat a les diferents universitats i l’alineament d’una prova concreta per mesurar el nivell dels docents al Marc Comú Europeu de Referència per les Llengües”. Ambdues coses permetran establir programes de formació i ajuda més adients a les necessitats reals del professorat, afegeix.