Diumenge, 1 de juny de 2025
És notícia

Restablert el servei de telèfon i internet a Lleida després de quatre dies

Avatar photo
Els afectats a Ponent pel tall d’internet i telefonia poden reclamar pel temps sense servei
ACN / La plaça Major de Mollerussa

Telefónica ha donat per restablert a primera hora del matí les línies de telèfon i la connexió a internet al pla de Lleida després de l‘incendi provocat que dimarts va danyar cables de fibra òptica a la capital del Segrià i que va afectar les comunicacions d’almenys 25 municipis. Les Garrigues ha sigut la comarca que més ha trigat a recuperar-lo, però finalment també s’hi ha pogut reparar l’avaria.

Malgrat els avenços en les reparacions, els problemes de connectivitat persistien ahir en 9 consultoris mèdics del Segrià i les Garrigues, mentre que, a les Borges Blanques, seguien sense cobertura mòbil. Les localitats que en pateixen les conseqüències sumen una població de més de 60.000 persones i hi ha centenars d’empreses afectades. Mollerussa va ser un dels municipis amb més afectació, on la incidència va deixer inoperativa la centraleta de l’Ajuntament i la Policia Local.

El gran abast i durada de l’apagada de telefonia i internet contrasta amb el petit incendi que ho va desencadenar. Diverses empreses del polígon van poder tornar a l’oficina ahir al matí, ja amb internet després de veure’s obligats a teletreballar per aquesta incidència.

La companyia no ha dit encara quants municipis, en concret, van quedar afectats per aquesta avaria.

Telefónica presenta una denúncia als Mossos

La companyia ha presentat una denúncia davant els Mossos d’Esquadra perquè investiguin el cas, ja que assegura que l’incendi va ser provocat, com a conseqüència d’un acte vandàlic.

En qualsevol cas, hi ha constància de dos fets relacionats amb la caiguda d’internet i telefonia a la zona afectada. Un es va situar als afores de Lleida, a l’entorn de l’LL-11, en una instal·lació subterrània que es va incendiar, i l’altre en una altra instal·lació a Bell-lloc d’Urgell. La policia no sap si es tracta d’un sabotatge, un robatori fallit o una avaria.

Els afectats a Ponent pel tall d’internet i telefonia poden reclamar pel temps sense servei

Els afectats dels municipis de Ponent pel tall d’internet i telefonia fixa i mòbil a la xarxa de Telefónica poden reclamar compensacions a la companyia, segons ha avisat l’Agència Catalana de Consum, del Departament d’Empresa i Treball.

Poden demanar que se’ls compensi en la propera factura pel temps sense servei, així com també sol·licitar una compensació pels possibles perjudicis que l’avaria els hagi provocat, sempre i quan puguin justificar-ho. Consum està en contacte amb l’operador per tal de garantir que posa tots els mitjans necessaris per informar, assessorar i atendre els clients afectats per l’avaria derivada d’un acte vandàlic en unes instal·lacions de la xarxa de fibra òptica que connecta Lleida i les Garrigues.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Salvador Illa ampliarà les ajudes a famílies monoparentals si és president

Notícia següent

La majoria dels sectors guanyen confiança empresarial i augmenten un 2,3% durant el 2n trimestre de l’any

Notícies relacionades