L'estació de tren de Raïmat, en desús des de fa uns quaranta anys
Ara fa gairebé un any que parlàvem amb l’alcalde de l’Entitat Municipal descentralitzada (EMD) de Raimat, on Ivan Fernàndez reclamava que la línia de tren de Montsó a Lleida fes parada a Raïmat, una estació que actualment es troba fora de servei comercial ja que cap tren hi realitza parada.
“Tenim una estació que està en desús a pràcticament 1 kilòmetre del nucli de la població. El Rodalies de tota la vida parava a Almacelles i Raimat, però per motius que desconeixem fa una quarantena d’anys es va deixar de fer. La línia de Rodalies arriba fins a Binèfar, i el tren continua passant per Almacelles i Raimat, però sense fer parada fins a Lleida Pirineus. No reivindiquem una posada de tren, sinó que el tren pari”, afirmava l’alcalde de Raïmat al febrer del 2024.
Ara, és Junts per Catalunya qui reclama la reobertura de les estacions de tren d’Almacelles i Raïmat i ho ha fet directament al Parlament de Catalunya, que ha aprovat una proposta impulsada pel grup juntaire on reclama que el Govern de la Generalitat digui a terme les gestions pertinents perquè Adif procedeixi a la reobertura de l’estació de tren d’Almacelles i es faci un estudi de la reobertura de l’estació de Raïmat.
Aquesta proposta de resolució aprovada insta al govern català a fer el seguiment de l’acord assolit amb l’Estat per recuperar el servei ferroviari entre Lleida i Montsó, fent parada a Almacelles i a l’EMD Raïmat, especialment en aquelles hores que no cobreix la línia del bus exprés i aquelles que permetin enllaçar amb els horaris dels trens de mitja distància i amb els de l’Alta Velocitat.
Segons el portaveu de Junts a la comissió de Territori, Salvador Vergés, cal que l’Estat espanyol modernitzi la flota de trens de la línia Lleida-Montsó i que planifiqui i executi l’ample de via estàndard europeu en el tram Montsó-Lleida “per tal de donar sortida als combois intermodals de Montsó i Tamarit de Llitera i assegurar la connexió futura amb el Parc industrial de suport aeroportuari d’Almacelles i l’aeroport Alguaire-Lleida, així com amb el polígon econòmic i logístic de Quatre Pilans – Torreblanca”.
D’altra banda, el Parlament de Catalunya també va aprovar una altra proposta de Junts per l’execució del projecte de variant LP-7041 a Seròs al llarg del proper any i a dotar-lo dels recursos necessaris. Com va assegurar el diputat Ignasi Prat, “es tracta d’una reclamció històrica i des de Junts reivindiquem la seva necessària execució” perquè el municipi suporta molt trànsit, majoritàriament camions de gran tonatge, per la seva proximitat a indústries càrnies i fructícoles.
Un any més, amb motiu de Sant Jordi, l'Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials de l'Ajuntament de…
Aquest dimecres s’ha celebrat la tradicional Cantada de Sant Jordi al Celler de Vila-seca. Un acte que, com cada any…
Els carrers i places dels municipis del Baix Llobregat s’han tornat a omplir de llibres i roses en un Sant…
Lleida respira la Diada de Sant Jordi 2025 des de primera hora del matí. "És el dia més esperat de…
Els carrers de Reus tornen a omplir-se de llibres, roses i molta gent amb ganes de gaudir d’un dels dies…
El resum de les activitats culturals, esportives, les festes, les tradicions i les curiositats del 2024 a Sitges ja es…
Esta web utiliza cookies.