Pueyo i Postius confirmen al Comú de Lleida el seu compromís per a una mobilitat sostenible

Lamenten les crítiques d'un dels partits que formen el govern municipal i els proposen debatre les diferències en privat

L’alcalde de Lleida, Miquel Pueyo, i el primer tinent d’alcalde de la Paeria, Toni Postius, han lamentat les crítiques públiques que ha fet aquest dijous a través d’un comunicat el Comú de Lleida en què han criticat la inacció de la regidoria de Mobilitat per implantar els canvis previstos en el pacte de govern per a una mobilitat sostenible a la ciutat.

Pueyo (ERC) i Postius (JxCat) han confirmat el compromís dels seus partits en complir amb les mesures pactades tot i recordar que els projectes requereixen el seu temps i que els tècnics estan “treballant de valent”. Postius i Pueyo han coincidit en proposar al Comú de Lleida debatre les “diferències” en privat ja que, diuen, no és la primera vegada que el socis de govern fan comunicats.

El Comú de Lleida, a través d’un comunicat, ha exigit a JxCat i a la regidoria de Mobilitat de la Paeria posar en pràctica tots els canvis per a una mobilitat més sostenible i segura a la ciutat recollits en el pacte de govern signat entre aquestes dues formacions i ERC. Asseguren que “gairebé totes les mesures suggerides han estat ignorades pel regidor de Mobilitat”, Joan Ramon Castro (JxCat) i denuncien el “menysteniment” cap a la regidoria de Transició Ecològica i al seu regidor, Sergi Talamonte, que consideren “ha de participar activament en el disseny del model de mobilitat futura”.

Entre les mesures, el Comú de Lleida reclama impulsar l’ús de la bicicleta i la resta de mitjans de mobilitat individual sostenibles, millorant la xarxa de carril bici i afegint-hi carrils de vehicles de motor, que la gran part dels carrers de Lleida estiguin limitats a una velocitat de 30 quilòmetres per hora, l’ampliació de voreres i els aparcaments dissuasius.

Pueyo ha assegurat estar d’acord amb el Comú i que ha arribat al govern municipal per transformar la mobilitat de Lleida perquè la considera una prioritat. En aquest sentit, ha recordat que es va portar a l’últim ple la modificació de l’ordenança de circulació per convertir Lleida en una de les primeres ciutats 30 d’Europa. “Aquest govern planteja un canvi no només fins al 2023 sinó un canvi substantiu i en profunditat pel que fa a la mobilitat sostenible”, assegura.

En el mateix sentit s’ha pronunciat Postius. Tot i que “és evident que tothom voldria més, els tècnics de mobilitat treballen de valent”. Entén, ha dit, que es vulgui que tot sigui més ràpid i ahir però cal seguir els protocols i ahir va acabar el tràmit per reduir la velocitat màxima en la majoria de carrers. “Aviat es podrà implementar la velocitat 30”, celebra.

Pel que fa a les crítiques públiques, Pueyo ha assegurat que “la solidesa del govern és absoluta”. “Els governs de coalició tenen molts avantatges, com ara que són més transparents fins i tot quan hi ha diversitat de punts de vista”, ha dit. “No ens fa angúnia”, ha assegurat, tot i que reconeix que hi ha canals i mecanismes per resoldre els diferents punts de vista.

Així mateix opina Postius. “Jo sempre intento gestionar les discrepàncies de tot tipus de manera interna perquè el que es tracta és arribar a acords i a consensos”, ha dit. “No entraré en discrepàncies públiques perquè no és el nostre tarannà ni la nostra manera de fer”, ha lamentat. “M’agradaria que es parlés internament però no hi vull entrar perquè crec que són moltes les coses que ens uneixen”, ha conclòs.