Posaran en marxa una campanya per millorar la imatge del Segrià i Lleida

Diputació, Paeria i consell comarcal acorden treballar conjuntament per reactivar el sector turístic de la zona

El Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida, Turisme de Lleida i el Consell Comarcal del Segrià han acordat aquest dimarts encarregar un estudi per analitzar el nivell d’afectació que ha tingut sobre la imatge de la comarca del Segrià i de la ciutat de Lleida la crisi de la covid-19 i les restriccions que s’han aplicat en aquesta comarca per evitar la propagació de la pandèmia.

Amb el resultat d’aquest estudi, posaran en marxa una campanya promocional conjunta destinada a potenciar la identitat i els valors del Segrià i el nom de Lleida. El cost, tant de l’estudi com de la campanya, l’assumirà el Patronat de Turisme de la diputació lleidatana.

Representants dels tres organismes han celebrat una reunió aquest dimarts que ha servit, d’una banda, per analitzar l’afectació que la covid-19 ha tingut al Segrià, especialment a Lleida i en sis municipis del Baix Segre, des del començament de la declaració de l’estat d’alarma fins a les mesures restrictives que des van aplicar a partir del juliol i que han repercutit de forma negativa en el sector econòmic de la comarca i també en la imatge del Segrià i de Lleida en l’àmbit mediàtic.

La vicepresidenta del Patronat de Turisme, Rosa Pujol, ha expressat la seva preocupació per l’afectació que està tenint en general la covid-19, que “ha incidit de manera molt directa a la zona de la ciutat de Lleida i sis municipis del Segrià”. Per això, Pujol ha valorat positivament l’acord amb la Paeria i el Consell Comarcal del Segrià per posar en marxa aquesta acció conjunta encaminada a “millorar la imatge de la marca de Lleida i el Segrià” i a “recuperar una major normalitat pel que fa a l’activitat turística en aquest territori”.

Cal recordar que l’aplicació de mesures específiques a la ciutat de Lleida i sis municipis del Baix Segre des del mes de juliol no ha finalitzat fins el 17 de setembre, arran de la millora de les dades epidemiològiques, i que durant la segona quinzena de juliol aquests municipis de la comarca van patir un segon confinament que va perjudicar greument el sector turístic de la zona.