El grup municipal del PDeCAT ha presentat al·legacions a la proposta de Reglament per a l’ús i gestió de la marca Horta de Lleida, creada per la Paeria i presentada el passat mes de setembre en el marc de la Fira de Sant Miquel. El PDeCAT considera que aquesta marca, que vol associar l’Horta de Lleida a la qualitat agroalimentària, la bellesa paisatgística i la conservació del medi ambient, està únicament enfocada a etiquetar els productes agraris i que, en canvi, hauria de tenir un ús més global. S’entén que el logotip Horta de Lleida hauria de poder ser utilitzat també en iniciatives culturals, d’oci, esportives o d’altre tipus que es facin a l’Horta de Lleida.
El president de la Comissió Territorial de l’Horta, David Melé, valora molt positivament l’esforç de crear la marca Horta de Lleida, però subratlla que “cal ser ambiciosos i anar més enllà del simple etiquetatge de les peres i les pomes”. Per Melé, “si s’organitza una caminada o una cursa pels camins de l’Horta, s’ha de poder utilitzar el logo en els cartells de promoció si aquella activitat va d’acord amb les finalitats que persegueix la marca, així com per etiquetar altres productes que es puguin fer des de l’Horta, encara que no siguin els tradicionalment vinculats amb l’agricultura”.
En les al·legacions presentades es defensa que “cal un reglament que pugui adaptar-se a les necessitats i oportunitats que el futur de l’horta de Lleida hagi d’afrontar” més enllà de la seva vinculació a les produccions agràries.