Dimecres, 15 de gener de 2025
És notícia

Mikel Izal, Fangoria, Duncan Dhu i Dorian, caps de cartell del Magnífic Fest 2025

Avatar photo
L’esdeveniment musical de referència a Lleida torna pels dies 13, 14 i 15 de juny i preveu superar els 18.000 assistents de l’any passat
presentació Magnífic Fest
ACN / Organitzadors i autoritats a la presentació del Magnífic Fest 2025 a l’espai cerveser de San Miguel de Lleida

Torna el Magnífic Fest, l’esdeveniment musical de referència a Lleida amb un cartell que el consolida com una cita ineludible per als amants de la música i una programació que combina talents emergents amb figures consagrades del panorama musical actual. L’Espai Cerveser San Miguel ha acollit aquest matí la presentació de la quarta edició del Magnífic Fest 2025 que se celebrarà els dies 13, 14 i 15 de juny al recinte firal de les firetes de Lleida i amb artistes destacats com Mikel Izal, Fangoria, Duncan Dhu i Dorian.

Una edició que promet superar totes les expectatives amb una oferta diversa de concerts repartits en diversos espais de la ciutat i que preveu atreure 25.000 assistents, 7.000 més que en l’edició del 2024. El recinte de les firetes aplegarà les principals actuacions de fins a 14 artistes de l’escena indie pop estatal. Paral·lelament, també portarà la música de nous talents emergents al centre de Lleida. Diumenge també hi haurà una nova edició familiar amb grups cop Atrapasomnis.

presentació Magnífic Fest
FOTO: D.H. / La presentació s’ha fet a l’Espai Cerveser San Miguel

La 4a edició del festival obrirà divendres 13 de juny amb sis actuacions. La jornada l’encapçalarà Fangoria, la banda liderada per Alaska i Nacho Canut, a més de Dorian i el grup d’electro-pop Ladilla Rusa. Completaran el cartell el frenètic directe d’Ypnosi, el grup de rock alternatiu Ultraligera i els girs flamencs que caracteritzen el projecte d’Elena García.

Dissabte 14, en el mateix recinte, actuaran el navarrès Mikel Izal, que presentarà el seu darrer treball ‘El miedo y el paraíso’ (2023) i Duncan Dhu en la seva gira de celebració dels seus 40 anys de debut discogràfic. També hi portarà la seva música la cantautora Zahara, la banda Sexy Zebras, el grup de pop barcelonina Malmö 040, el destacat cantant i productor Carlos Arens, la proposta musical local i emergent de Valdivia i l’artista asturià Isaac Corrales.

El director del Magnífic Fest, Santi Salvador, ha destacat la diversitat dels grups que participaran a l’edició del 2025. “Ajunta grups consolidadíssims del panorama indie-pop, que és l’essència del Magnífic, amb grups de tota la vida, grups emergents i talent local”, ha vaorat.

A banda d’aquestes actuacions a l’espai de les firetes, el festival tornarà a portar la música al centre de la ciutat a través de diversos concerts gratuïts de grups emergents que tindran lloc els mateixos dies del festival a Rambla Ferran i al carrer Lluís Besa. “L’objectiu del Magnífic a la Ciutat és obrir el festival als visitants de fora i de Lleida perquè puguin gaudir de música en directe i gratuïta”, ha explicat el director del certamen.

presentació Magnífic Fest 2025
FOTO: D.H. / Gran expectació en la presentació oficial del Magnífic Fest 2025
presentació Magnífic Fest 2025
FOTO: D.H. / El director del Magnífic Fest, Santi Salvador, conversa amb el director de l’IEI, Andreu Vàzquez, i la vicepresidenta de l’IEI, Estefania Rufach

El festival espera 25.000 espectadors

El quart Magnífic Fest preveu créixer en nombre d’espectadors i arribar als 25.000, uns 7.000 més respecte la darrera edició. Santi Salvador ha explicat que amb els grups que s’han confirmat i el bon ritme de venda d’abonaments i entrades anticipades que porten, veuen possible arribar a aquesta nombre d’assistents.

D’altra banda, Salvador ha indicat que la darrera edició del festival va generar un impacte econòmic, directe i indirecte, a Lleida de prop de 2 milions d’euros. L’alcalde de la ciutat, Fèlix Larrosa, ha afirmat que el projecte que representa el festival és un “orgull” per la capital del Segrià.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Enxampen un home venent drogues prop d’un institut a Calella

Notícia següent

Pere Segura: “La rebaixa fiscal posa en risc el Hard Rock i altres inversions al territori”

Notícies relacionades