Lleida restaurarà les escultures d’homenatge a l’Alcalde Fuster i l’Home de la plaça de La Pau

Avatar photo
Dins de la línia de recuperació del patrimoni escultòric de la ciutat en la que treballa la Fundació del Paisatge de Lleida
escultura home Lleida
L’escultura Home de la Plaça de La Pau necessita restaurar el suport de marbre de l’escultura, que es troba malmès

La Fundació del Paisatge de Lleida restaurarà dos escultures monumentals i patrimoni escultòric de la ciutat, amb acutacions previstes al monument en homenatge a l’Alcalde Fuster, als Camps Elisis i l’escultura “Home” de la plaça de la Pau.

Així ho van acordar ahir en la comissió executiva de la Fundació, presidida per la primera tinenta d’alcalde, Begoña Iglesias, on es va acordar avançar en aquesta actuació de recuperació patrimonial, un dels objectius prioritaris de la Fundació.

L’escultura en homenatge a l’Alcalde Fuster data del 1919 i és obra de l’escultor olotí Miquel Blay. Està feta amb pedra calcària i bronze. Mostra un personatge al·legòric femení, que, amb els braços oberts i amb una garlanda de flors, forma una corona que emmarca un medalló de bronze amb la representació en baix relleu de l’alcalde homenatjat, impulsor dels Camps Elisis.

escultura Alcalde Fuster Lleida
L’escultura d’homenatge a l’Alcalde Fuster, als Camps Elisis, serà restaurada

L’estat de conservació de l’escultura es considera bo, però el seu aspecte exterior requereix d’una intervenció de conservació, ja que s’ha vist afectat per l’activitat biològica i per actes incívics. La intervenció consistirà en el tractament amb biocida i l’eliminació de les restes biològiques; la neteja superficial mitjançant raspalls sintètics; l’eliminació de pintades; la reintegració cromàtica; i l’aplicació de mesures de protecció.

També es restaurarà l’escultura “Home” de la plaça de La Pau, davant el Govern Civil, que és obra d’Antoni Abad Gil. És una peça en bronze de grans dimensions, que mostra una figura pensativa amb un gran buit interior, a mig camí entre figuració i abstracció. En aquest cas, és el suport de marbre de l’escultura el que es troba malmès i on s’actuarà.

Més endavant, està previst actuar també en la restauració de l’escultura de bronze de Pau Casals, obra de Josep Viladomat, situada a la plaça del mateix nom, a la Zona Alta.

La Fundació del Paisatge de Lleida ja ha impulsat amb anterioritat altres tasques de restauració en elements escultòrics de la ciutat, com és l’estàtua de Gaspar de Portolà i la font històrica de Sant Francesc, a la plaça Ramon Berenguer IV. Al pressupost de 2025 de la Fundació s’han incrementat els fons per a aquestes actuacions.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor el conductor del camió implicat en l’accident múltiple que ha tallat l’AP-7

Notícia següent

Tres lladres roben 300€ en una fruiteria al districte de Sant Martí a Barcelona

Notícies relacionades