Lleida produeix 7.873 tones d’oli, gairebé el 33% de tota Catalunya

Avatar photo
Les cooperatives representen un 65% del total de l’oli produït a Lleida, mentre que les almàsseres industrials produeixen el 35% restant

Segons dades provisionals de la producció d’oli d’oliva a la província de Lleida, a 31 de desembre de 2023, s’han produït un total de 7.873 tones d’oli al conjunt de les 26 cooperatives oleícoles i 31 almàsseres industrials de la demarcació.

Són dades facilitades pel subdelegat del Govern a Lleida, José Crespín, que ahir va visitar la comarca de Les Garrigues, més concretament la Cooperativa Sant Isidre de Les Borges Blanques, on va mantenir reunions de treball amb la Fundació Ara Garrigues i amb el Consell Comarcal i el Consell d’Alcaldes.

Les cooperatives, amb una producció estimada de 5.151 tones, representen, tal com va explicar el subdelegat, “un significatiu 65% del total de l’oli produït a Lleida, mentre que les almàsseres industrials produeixen el 35% restant, xifres que indiquen l’important pes de les cooperatives i la seva capacitat productiva dins el sector oleícola lleidatà“.

Segons aquestes dades, el 33% dels centres productius d’oli a Catalunya se situen a Lleida i, en l’actual campanya, es produeix el 32,58% de l’oli produït a la nostra comunitat.

José Crespín també va voler destacar “l’enorme esforç del sector oleícola per seguir generant ocupació coincidint amb etapes de reducció de producció degut a la sequera prolongada” i va fer una crida a fidelitzar el consum “dins dels productes estrella de l’economia lleidatana i de la dieta mediterrània”.

La Cooperativa Sant Isidre de Les Borges Blanques, fundada el 1.912, ha estat peça clau en el desenvolupament econòmic de la comarca i una de les pioneres de les Terres de Lleida. 

L’èxit de la Cooperativa Sant Isidre està avalat pels gairebé 1000 socis que té, segons dades de la seva pàgina web, una producció de 650 tones anuals d’oli d’oliva verge extra, 5 milions de quilos anuals de fruita i una secció de crèdit amb més d’un miler d’usuaris.

Aquestes xifres posen de manifest l’esforç que al llarg d’aquests cent anys d’història l’entitat ha dedicat al cooperativisme, estendard i motor de creixement. Així, una vegada filtrat i envasat per la pròpia Cooperativa, l’oli és venut directament del productor al consumidor sota la marca Terrall.

En el desplaçament a Les Garrigues, el subdelegat del govern també es va reunir amb el president de la Fundació Ara Garrigues, Francesc Cau, i altres membres del patronat directiu, per conèixer les iniciatives de projecció i impuls de la competitivitat de les Garrigues amb la finalitat d’augmentar, diversificar i generar nous llocs de treball que permetin dinamitzar l’economia de la comarca.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Roses aposta per segon any una nova edició del Saló Tecnologia i Manga

Notícia següent

Una jove crema tres banderes d’Espanya, França i Europa

Notícies relacionades