La tinenta d'alcalde Begoña Iglesias ha visitat avui les tasques del Barri a Barri, que incorporen el personal de l'IMO
El programa de neteja i manteniment Barri a Barri de l’Ajuntament de Lleida ha fet un pas més amb la incorporació de 40 operaris en formació de l’Institut Municipal d’Ocupació (IMO) que des d’aquesta setmana realitzaran tasques de fusteria, soldadura, pintura i obra pública, donant suport al personal de la brigada municipal que habitualment realitza les tasques de neteja i manteniment.
Així ho ha explicat avui la tinenta d’alcalde Begoña Iglesias, que ha visitat el programa Barri a Barri a Noguerola, acompanyada del regidor de Joventut, Educació i Ocupació, Xavi Blanco, i la regidora de Seguretat i Civisme, Cristina Morón. La visita també ha comptat amb la participació de representants del veïnat del barri i una patrulla de la Guàrdia Urbana de Lleida.
Més concretament han visitat les tasques que s’estan fent a la Plaça de Ramon Berenguer IV i a la Plaça Noguerola i que tenen a veure amb aquestes noves brigades de l’IMO. “Són operaris dels 16 als 29 anys que fan pràctiques de fusteria, les de soldadura les fan al taller, d’obra pública i de pintura. Hem començat aquesta setmana en aquesta zona davant de l’estació i canviarà la cara de tot el mobiliari, a més d’aprendre un ofici al carrer i que també el ciutadà ho gaudirà”.
En aquest sentit, Iglesias ha explicat que s’han realitzat tasques de fusteria amb la millora dels bancs de la zona; obra pública amb canvi de rajoles que no estaven en bon estat; es repinten bancs, i una sèrie d’actuacions dirigides pels tècnics de l’Ajuntament i de l’IMO.
“A plaça Noguerola també s’estan fent tasques de pintar algun mur, retirada d’enganxines… Però el Barri a Barri segueix igual, fanals, Ilnet, Aqualia, gestions de jardineria i tasques específiques en alguns barris amb aquest programa de l’IMO, ha dit Iglesias.
Amb més detall, el regidor Xavi Blanco ha assegurat que “els joves actuaran en barris de Noguerola, Mariola, Secà de Sant Pere, Clot de les Granotes i Centre Històric. Ara inicien amb un projecte d’un any, amb els primers 6 mesos són de caire formatiu i la resta poden sortir amb contracte laboral al carrer”.
En aquest sentit, Blanco ha explicat que per primera vegada s’unifiquen els serveis “amb un únic projecte per treballar de manera més transversal i que a més genera una vinculació molt pròpia amb la ciutat i el barri, i veient aquests joves contribuint a la millora urbana de la ciutat, el sentiment d’arrelament i pertinença millora i ells ho diuen molt orgullosos el fet de formar part d’aquest projecte”.
Aquest any, l’àmbit de Noguerola s’ha dividit en dos sectors pel Barri a Barri, per tal de poder abastar millor totes les tasques necessàries. La setmana passada es va fer la zona de l’Auditori i Príncep de Viana, mentre que ara els treballs se centren en la zona més pròxima a l’estació i l’avinguda del Segre.
Entre les tasques que es duen a terme hi ha la reparació i repintat de bancs, tanques, fonts i jardineres: la renovació de papereres; arranjament de paviments de voreres; l’escombrada i neteja amb aigua a pressió a tot el sector, incloent illes de contenidors, voreres i mobiliari urbà; tasques de desbrossament; la millora de la senyalització; i la neteja de quadres elèctrics i fanals; i el repàs de neteja dels embornals, entre d’altres.
Un cop s’enllesteixen les tasques a Noguerola, el Barri a Barri s’adreçarà al barri de Cappont a partir de dimecres vinent. Per la seva grandària, aquest sector de la ciutat també s’ha dividit en tres àrees més petites, en les quals es treballarà fins al 13 de juny.
La regidora de Mobilitat i Civisme, Cristina Morón, ha avançat que una de les preocupacions del veïnat del barri té a veure amb la mobilitat i una d’elles ha estat la senyalització de càrrega i descàrrega.
“Els veïns i veïnes són els nostres ulls i la nostra veu i ens han fet arribar aquesta demanda. Ara han començat a pintar les zones de càrrega i descàrrega i a senyalitzar-les, perquè a partir de l’1 de juny començarà un nou sistema d’aparcament de la zona de càrregues i descàrregues a través d’una aplicació que gestionarà l’EMAU i que permetrà que realment aquestes zones siguin utilitzades pels transportistes que porten les mercaderies als establiments de la zona i no s’ocupin per vehicles que vagin a estacionar”. “Això ens permetrà controlar i sancionar millor els vehicles que aparquen malament”, ha afegit.
Cristina Morón ha assegurat que “ara digitalitzem aquest servei a través d’una APP i les persones que fan el repartiment de mercaderies hauran de registrar-se en aquesta aplicació i estacionar el temps permès. També a través de vigilants de l’EMAU es podrà sancionar aquells vehicles privats que aparquin en zones de càrrega i descàrrega, serà més àgil poder sancionar i gestionar millor els aparcaments”.
Segons dades de l’Informe “Balanç de criminalitat. Primer trimestre de 2025” del Ministeri de l’interior, aquest primer trimestre de 2025…
Una incidència de Telefònica, provocada per unes feines d'actualització, ha deixat sense telèfon fix diverses línies del país aquest dimarts.…
El Govern preveu invertir 1.000 milions d'euros en els pròxims cinc anys en el Pla de Barris. Així ho ha…
La consellera d'Educació, Esther Niubó, ha defensat la prohibició del mòbil a les aules a secundària, tot i que ha…
Una dona d'edat avançada ha mort la passada nit a causa de la violenta explosió i posterior incendi que ha…
El cos de Mossos d'Esquadra ha estat un dels protagonistes del cap de setmana pels macrocontrols realitzat a diversos punts…
Esta web utiliza cookies.