La Regidoria de Cultura de Lleida ha acollit aquest matí la presentació de la Gimcana familiar amb Playmobil sota el nom “Descobreix Lleida i Dinamitza el comerç local!, que recorrerà els carrers de la ciutat per descobrir el comerç local i el patrimoni que s’amaga i que moltes vegades no es veu a simple vista. Com a novetat, enguany es farà a través d’un passaport que es pot recollir a partir de demà 23 de novembre en qualsevol dels establiments o espais col·laboradors, podràs optar a diferents premis de Playmobil.
Així ho ha explicat la presidenta de PLAYCHIC, Sílvia Caravaca, acompanyada de la regidora de Cultura Pilar Bosch, en una de les activitats prèvies a les festes de Nadal i que proposa a les famílies i als nens redescobrir diversos recorreguts de la ciutat per un total de 44 botigues i sis edificis de la ciutat.

La presidenta de Playchic ha volgut agrarr a tots els col·laboradors i les associacions de comercials de la Zona Alta i l’Eix Comercial de Lleida, amb la col·laboració de l’Ajuntament de Lleida, en la que serà la principal novetat de la fira ExpoLleida Click, que es farà al Mercat del Pla coincidint amb el pont de la Puríssima, els dies 6, 7 i 8 de desembre. L’objectiu, segons Caravaca, és que els nens i les famílies surtin al carrer per fer diferents recorreguts amb els quals pots optar a un macrosorteig de diferents regals Playmobil. “Hi haurà quatre sortejos, un cada dia de Fira i l’últim dia hi haurà dos, un a l’Eix Comercial i l’altre de la Fira”.
“Hem fet un passaport per fer un recorregut per tota la ciutat. L’objectiu és moure la ciutat i el comerç, les entitats, i que els nens tornin a jugar amb l’objectiu de promocionar la ciutat, de conèixer Lleida i les entitats, que moltes vegades no es veuen. Molta gent no sap que aquí tenim als gegants, a la Casa dels Gegants”, ha explicat Sílvia Caravaca.
La gimcana inclou més de 40 punts on s’han instal·lat diorames amb figueretes de Playmobil entre botigues, institucions i altres espais, entre ells, la Paeria, l’Oficina de Turisme de Lleida, la Casa dels Gegants, la Subdelegació del Govern, la Seu Vella i l’exposició Lleida Click, al Mercat del Pla.
Per participar-hi cal recollir un passaport a qualsevol dels establiments o espais col·laboradors i segellar-lo en cada parada a partir de demà dissabte, 23 de novembre. Després cal portar el passaport segellat a l’exposició Lleida Click, ubicada al Mercat del Pla, els dies 6, 7 i 8 de desembre. Per als que no hagin pogut complimentar totes les caselles del passaport, a l’exposició hi haurà fins a 10 segells extra. Els participants entraran en un sorteig de joguines Playmobil.
Al Mercat del Pla, a més de l’exposició d’una dotzena de diorames on es podran veure maquetes de diferents temàtiques i mides, també hi haurà una zona de fira amb quatre parades internacionals. “Els que som col·leccionistes busquem això, venedors que ens portin peces de fora i descatalogades”, ha dit la presidenta de PLAYCHIC.
D’altra banda, la regidora de Cultura Pilar Bosch ha agraït la tasca de Playchic “per la bona iniciativa que al final és una activitat familiar que també incentiva les visites als comerços i als elements patrimonials. És un element que se suma a totes les activitats prèvies al Nadal i reforcen els vincles entre pares, fills, nets i avis amb una proposta de marató d’anar seguint per les botigues i equipaments municipals i que puguin aconseguir un regal”.