Lleida avança en la creació de senders urbans per travessar la ciutat de punta a punta mitjançant zones ombrejades i espais verds, un dels objectius del govern municipal a l’Ajuntament de Lleida. L‘alcalde, Fèlix Larrosa, ha visitat aquest matí les obres de renaturalització del carrer Riu Ebre, al barri de Cappont, una obra important de transformació urbana i que forma part de l’estratègia de naturalització, avançar en termes de sostenibilitat i avançar en l’agenda urbana de la ciutat de Lleida.


“Estem en un sector on s’ha reconvertit al voltant de 1.400 m2, desapareixent l’asfalt dur i apareixent una nova superfície, una catifa verda majoritariament amb 48 nous arbres, es mantenen els que ja hi són i es sumen 48 més de 14 varietats diferents. És una obra que té un pressupost de més de 700.000 euros i la previsió de finalització d’obres és al juny”, ha explicat l’alcade. En aquest sentit, es preveu que durant els mesos de fred es plantin aquests nous arbres i Larrosa ha dit que “farem el possible i he demanat a l’equip per plantar-ho ara que encara fa fred”. En cas de no arribar-hi a temps, els arbres es plantarien a la tardor.
Acompanyat per altres membres de la corporació municipal i l’equip de treball d’obres, l’alcalde ha explicat que “avancem en aquesta vocació de transformar els espais de la ciutat en espais més amables”. En aquest sentit, ha afirmat que els veïns i comerciants de la zona “guanyaran confort i aquest espai verd que a més fa de connector”.
El carrer Riu Ebre connecta amb la plaça Blas Infante, per tant el parc del riu segre i connecta amb Doctora Castells i s’avança amb aquests “senders verds amb ombra que ha de tenir la ciutat per donar major confort a la ciutadania, especialment en èpoques d’estiu. Però també perquè ens ajudarà a respirar millor, ens ajudarà a tenir menys soroll i en definitiva, a tenir una ciutat més sostenible, més verda i més pensada per a tothom”.
Actualment el carrer riu Ebre es troba només amb un carril de circulació en marxa, tot i que amb la finalització de les obres mantindrà els dos carrils de circulació i s’eliminarà una línia d’aparcament i es mantindrà el carril bici que ja existia. “Mobilitat diversa en un espai multimodal on el gran protagonista passa a ser el vianant o la vianant”, ha dit Larrosa.

Aquest projecte dona continuïtat a la rambla que dona a Doctora Castells, i és un exemple d’altres punts de la ciutat com s’està fent també a Doctor Fleming fins a arribar a Ciutat Jardí i l’Horta de Lleida “amb la voluntat d’avançar en els senders urbans”.
L’objectiu de la Paeria de Lleida es crear aquests senders urbans arbrats per travessar la ciutat d’un extrem a l’altre; Des de la Bordeta fins a Agrònoms i de la Mitjana a Gardeny, es donarà continuïtat amb zones ombrejades i espais verds per aconseguir una ciutat amb més biodiversitat i més adaptada al canvi climàticA través del projecte de renaturalització subvencionat pels Next Generation dins el Pla de recuperació, transició i resiliència.