Dilluns, 10 de febrer de 2025
És notícia

Lleida avança en el nou planejament urbanístic de la ciutat

Avatar photo
El govern municipal del PSC es reuneix amb el grup del PP amb l’objectiu de buscar punts d’acord de cara a l’aprovació de l’avanç del document al mes de juny
reunió govern municipal PSC amb PP Lleida
Imatge de la reunió del govern amb el grup del PP que va tenir lloc dilluns al Palau de la Paeria

Durant l’abril del 2024 l’Ajuntament de Lleida tornava a obrir el concurs per contractar el servei de coordinació tècnica per a la finalització de la tramitació del Pla d’Ordenació Urbanística Municipal, aprovat inicialment el 25 d’abril de 2018. Sis anys després, Lleida va reprendre els treballs per poder aprovar definitivament el nou plantejament urbanístic i per tenir un POUM més actualitzat a les circumstàncies d’avui en dia, perquè el POUM antic data del 1995.

El govern municipal del PSC va encetar aquest dilluns les reunions bilaterals amb grups de l’oposició per tal de consensuar el nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM), amb l’objectiu de poder portar a aprovació l’avanç del Pla el pròxim mes de juny.

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, i la primera tinenta d’alcalde i regidora d’Agenda Urbana, Begoña Iglesias, van mantenir dilluns una trobada amb el cap de l’oposició, Xavi Palau, i amb la portaveu del grup, Ana Maria Florista, que es va centrar en el debat sobre la proposta tècnica de desenvolupament de sòl industrial i altres grans operacions de desenvolupament econòmic.

reunió govern municipal PSC amb PP Lleida
Un moment de la reunió de dilluns

Totes dues parts van emplaçar-se a noves reunions per seguir desgranant el contingut del POUM, recollir les aportacions del PP i buscar punts d’acord per consensuar el document.

Entre els apartats que es tractaran hi ha qüestions com el creixement compacte, cohesionat i sostenible, l’aposta per la rehabilitació del teixit urbà, la producció d’habitatges assequibles, l’ordenació del sòl urbà consolidat, les zones verdes, els equipaments, les comunicacions i l’estructuració urbana, la inundabilitat, la transformació de la mobilitat, l’estratègia comercial i l’Horta.

L’alcalde Larrosa va mostrar la seva “satisfacció” per com va anar la reunió i l’intercanvi d’opinions amb el grup popular i va oferir mà estesa a tots els grups municipals per acordar el Pla. “El POUM és un document que lidera el govern municipal, però que, evidentment, ha d’estar consensuat amb la resta de grups municipals”, va afirmar el paer en cap.

“Els grans projectes de ciutat han d’estar pactats entre els dos principals grups polítics amb més vots a la Paeria. Per això volem sumar i participar activament en l’elaboració d’un POUM que definirà el model de ciutat dels pròxims 25 anys”, va declarar Xavi Palau. “Des del primer dia del mandat, hem insistit en la necessitat de treballar conjuntament en els grans projectes de ciutat. El nou POUM és una oportunitat única per construir plegats el futur de Lleida i garantir que els interessos de tota la ciutadania hi estiguin representats”, va remarcar Palau.

Aquesta va ser la primera de les reunions amb un grup de l’oposició sobre el contingut del POUM. La següent tindrà lloc aquesta setmana amb Junts que, en el marc del pacte d’estabilitat pressupostària, ja ha mostrat el seu interès a participar activament en el disseny del nou planejament urbanístic. L’alcalde ha ofert mà estesa a tots els grups que vulguin fer propostes en benefici de la ciutat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Una nova ordenança de gestió dels residus incrementa les sancions per infraccions a L’H

Notícia següent
Estafa

Els Mossos alerten d’una nova estafa que afecta arreu de Catalunya

Notícies relacionades