Dijous, 20 de juny de 2024
És notícia

Lleida ampliarà el carril bici a Prat de la Riba i millorarà el mur sota el pont de Príncep de Viana

Avatar photo
La Paeria de Lleida va aprovar ahir dos projectes d’obres vinculats al finançament amb fons europeus Next Generation amb un pressupost total d’1.435.867,84 euros
Projecte de millora del mur sota el pont de Príncep de Viana per evitar l’entrada d’aigua

La Junta de Govern Local de la Paeria de Lleida va aprovar ahir dos projectes d’obres que tenen a veure amb l’ampliació del carril bici de l’avinguda Prat de la Riba fins al carrer Baró de Maials i la remodelació del carrer Hostal de la Bordeta, unes obres vinculades al finançament amb fons europeus Next Generation.

Pel que fa a l’actuació a Prat de la Riba, consisteix en la prolongació del carril bici actuant entre els carrers Príncep de Viana i la rotonda de Baró de Maials, enllaçant així amb carril bici el centre amb el barri de Pardinyes, per sobre del parc de les vies.

Nou tram de Prat de la Riba que tindrà carril bici

Aquestes obres a Prat de la Riba comportaran eliminar la mitjana i redistribuir els carrils de circulació, per incloure un carril bici bidireccional, que anirà segregat del trànsit de vehicles amb separadors.

L’actuació té un termini previst de tres mesos i un pressupost de 237.724,88 euros.

Pel que fa a l’obra al carrer Hostal de la Bordeta, se centra al tram situat entre el carrer Ignasi Bastús i l’avinguda de Flix, on s’ampliarà la vorera un metre per cada costat.

A més, passarà a formar una plataforma única amb la calçada, que tindrà sis metres d’ample, un carril de circulació, un d’estacionament i s’habilitaran 8 passos de vianants adaptats.

Tram entre el carrer Ignasi Bastús i el carrer Hostal de la Bordeta

L’actuació dona compliment als resultats d’un procés participatiu celebrat al barri l’any 2022 i té un període d’execució de cinc mesos. El pressupost és de 559.348,03 euros.

Totes dues obres formen part del projecte de Transformació sostenible i digital del transport a Lleida, inclòs en el Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència del ministeri de Transports, Mobilitat i Agenda Urbana, amb finançament del Fons Next Generation de la Unió Europea. El projecte total de les dues obres té un pressupost d’1.435.867,84 euros i forma part del pla per implementar la Zona de Baixes Emissions (ZBE).

Projecte de millora del mur sota el pont de Príncep de Viana per evitar l’entrada d’aigua

La Junta de Govern Local també va donar llum verda a l’expedient per demanar una subvenció a l’Agència Catalana de l’Aigua per redactar el projecte constrictiu d’actuacions de protecció d’avingudes al barri de Rambla-Estació.

En concret, es tracta del marge dret del riu Segre on hi ha un punt on es va tallar el mur existent per ubicar una de les piles del pont de Príncep de Viana, quedant uns punts d’obertura del mur que suposen un punt feble davant d’avingudes.

En aquest sentit, es proposa la construcció del mur de contenció que falta entre aquests dos trams existents per evitar l’entrada d’aigua per aquest punt en cas d’avinguda.

L’import global del projecte és de 42.350 €, dels quals s’han demanat 35.997,50 € de subvenció.

Cal destacar que la setmana passada la Junta de Govern Local també va aprovar demanar una altra subvenció a l’ACA, en aquest cas per redactar el projecte constructiu d’actuacions de protecció d’avingudes al marge esquerre del riu Segre, en concret a la zona de la partida de Granyena.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Disfrutar

Qui són els tres xefs de Disfrutar, el millor restaurant del món?

Notícia següent

La reacció de Begoña Villacís a la mort del seu germà Borja

Notícies relacionades