Dimecres, 18 de juny de 2025
És notícia

Lleida activa la plataforma per tramitar les exempcions per accedir a la Zona de Baixes Emissions

Avatar photo
Cal recordar que tots els vehicles que paguen l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica a Lleida poden entrar en qualsevol cas dins de la ZBE sense restriccions
Baixes Emissions Lleida
La Paeria ha activat la plataforma i el web per tramitar les exempcions per accedir a la Zona de Baixes Emissions, la primera fase de la qual entrarà en funcionament el proper 1 de juliol

La Paeria de Lleida ha activat la plataforma i el web per tramitar les exempcions per accedir a la Zona de Baixes Emissions, la primera fase de la qual entrarà en funcionament el proper 1 de juliol.

En primer lloc, cal recordar que tots els vehicles que paguen l’Impost de Vehicles de Tracció Mecànica a Lleida poden entrar en qualsevol cas dins de la ZBE sense restriccions i, per tant, no fa falta que facin cap tipus de tràmit.

En cas d’haver de tramitar una exempció, cal destacar que n’hi ha de dos tipus: generals i municipals.

Les generals son per a persones amb rendes baixes, persones amb mobilitat reduïda, serveis d’emergència i essencials, vehicles estrangers, malalties o discapacitats, tractaments mèdics periòdics, vehicles especials, vehicles que realitzen proves de circulació en tallers autoritzats, moratòria per reposició, professionals propers a la jubilació, transport públic col·lectiu, transport de mercaderies, vehicles en moratòria que presten serveis municipals de llarga temporalitat.

Les exempcions municipals son per a vehicles comercials i industrials per centres sanitaris i farmàcies, usuaris de garatges privats, vehicles del ram de la construcció, vehicles històrics, activitats singulars, mudances o esdeveniments extraordinaris, hotels, residents a Lleida, així com accessos temporals i autoritzacions diàries.

La consulta i la tramitació de les exempcions, així com si el vehicle no té distintiu ambiental i no es té domiciliat el vehicle a Lleida, es pot fer a través de paeria.cat/zbe apartat “Exempcions de vehicles”.

Així mateix, per a les persones que tinguin dubtes o dificultats en la tramitació electrònica, l’Ajuntament de Lleida posa a disposició un servei d’assistència telefònica trucant al 973 93 02 47 (de dilluns a divendres, de 8 a 20 h, excepte festius) o mitjançant adtende.es/lleida/ on caldrà omplir un formulari i en aquest cas serà la Paeria qui trucarà el ciutadà o la ciutadana.

La Fase 1 de la ZBE entra en funcionament a partir de l’1 de juliol

La ZBE és un àmbit de la ciutat en què s’apliquen restriccions d’accés, circulació i estacionament de vehicles per millorar la qualitat de l’aire i protegir la nostra salut.

En aquest sentit, la implantació d’una Zona de Baixes Emissions és una mesura necessària per mitigar l’impacte del canvi climàtic, reduir l’impacte de la contaminació acústica, disminuir la mobilitat en vehicle privat, millorar la salut i la qualitat de vida de les persones, augmentar l’esperança de vida i reduir la prevalença de malalties cardiorespiratòries i certs tipus de càncer.

En aquesta Fase 1 afecta l’àmbit comprès entre l’avinguda de Blondel, avinguda de Madrid, avinguda de Catalunya, Rambla d’Aragó, avinguda de Balmes, avinguda de Prat de la Riba, carrer de Príncep de Viana, Rambla de Ferran i avinguda de Francesc Macià.

L’aplicació de restriccions en aquest àmbit serà en horari continu de dilluns a divendres feiners de 7.00 a 20.00 h, tots els mesos de l’any.

Si la ciutadania vol consultar quin distintiu ambiental té i, per tant, si està afectat per accedir a la ZBE pot consultar el web zbe.cat/vehicles-check

Pel que fa l’aparcament, hi ha a disposició de la ciutadania pàrquings dissuasius gratuïts, així com aparcaments de baixa rotació a les zones frontera de la ZBE.

Consulta tota la informació a paeria.cat/zbe

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Parc Tecnològic i d’Innovació del Tecnoparc s’adhereix al programa d’APTenisa 2025

Notícia següent

Un home agredeix sexualment una anciana de 83 anys en un ascensor a Lleida

Notícies relacionades