La Diputació de Lleida ha desembarcat avui a FITUR per promocionar les seves destinacions turístiques. El Patronat de Turisme no arriba enguany per desvetllar cap gran novetat, sinó per consolidar la seva aposta per la neu i la desestacionalització. En aquest sentit, Juan Antonio Serrano, vicepresident del Patronat, assegura que la província s’ha convertit ja en “un destí líder a Espanya”, subratllant elements com la muntanya, la plana, l’agricultura o la gastronomia.
En declaracions a La Ciutat, Serrano posa èmfasi en la promoció d’un turisme de neu que englobi més activitats a banda de l’esquí, com les raquetes o l’escalada en gel. Tot i la poca neu al pont de la Puríssima, assegura que la temporada està sent tot un èxit i que encara té per endavant grans esdeveniments com el Campionat del Món d’Esquí de Muntanya a Boí-Taüll. Malgrat que assenyala que moltes pistes necessites renovació, apunta que el Pirineu lleidatà “està millor que ningú”.
Pel que fa a la desestacionalització, Serrano destaca que cada destí té els seus alts i baixos, però que han aconseguit que la província en el seu conjunt sigui un destí plenament desestacionalitzat, on cada territori té els seus públics i les seves èpoques de l’any.
Ornitologia amb Tarragona
Una de les novetats d’aquesta edició és el projecte ‘Birding Ebre Pirineus’. Una pàgina web que pretén promocionar les aus a l’eix Ebre-Secans-Pirineus. La iniciativa és conjunta amb la Diputació de Tarragona i aprofundeix en un àmbit que Lleida “fa temps que treballa”. Segons Serrano, aquestes sinergies amb Terres de l’Ebre són claus per un turisme tan “especialitzat i poc massificat”. D’aquesta manera, pretenen potenciar la visita d’ornitòlegs a aquests territoris.