Diumenge, 26 de gener de 2025
És notícia

L’excel·lència dels productes de proximitat, aval de Lleida en el projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025

Avatar photo
Constituït el grup de treball d’expertesa en alimentació i gastronomia amb 25 representants de la cadena de valor alimentària
Lleida en el projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025
Larrosa, acompanyat de Pilar Bosch, va presidir la reunió de constitució del grup de treball d’expertesa en alimentació i gastronomia

L’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, acompanyat de la regidora de Promoció de la Ciutat, Pilar Bosch, va presidir ahir la reunió de constitució del grup de treball d’expertesa en alimentació i gastronomia en el marc de la participació de Lleida en el projecte Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025. En la trobada van participar-hi 25 representants que intervenen directament en la cadena de valor de la restauració, la gastronomia i de la indústria turística a Lleida. A la reunió s’hi va convidar empreses de producció dels aliments, el sector de la innovació i transformació alimentària, sector turístic, agents que generen valor afegit als aliments, ens de promoció i màrqueting dels aliments, referents en investigació i tecnologia, creadors d’opinió, etc.

En una sessió oberta en què el debat va ser el fil conductor, professionals de la restauració, productors, cooperatives, hostaleria, empreses, tecnologia, innovació i investigació van anar desgranant la duresa del moment que viu el sector agroalimentari per convenir en l’oportunitat que representa el projecte de Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025, (CRGM 2025), i la necessitat de situar Lleida com a punt de referència.

L’alcalde, que va explicar que el grup de treball “és l’exemple d’una nova governança en clau de promoció turística per tirar endavant un projecte comú”, va anar recollint les idees força, les valoracions i les propostes per determinar una primera conclusió que es concreta en l’“excel·lència dels productes de proximitat” com a tret identitari de Lleida.

En el decurs de la reunió, Turisme de Lleida va presentar una proposta d’accions participatives promocionals que s’estan treballant per programar-les en el marc de la Regió Mundial de la Gastronomia. Entre aquestes, un pícnic als Camps Elisis obert a tota la ciutadania i al turisme en què es doni visibilitat a l’alt valor de Lleida en tots els sectors gastronòmics. També activitats de diferents formats per recuperar receptaris ancestrals i actualitzar-lo en mans de les noves creadores i creadors gastronòmics, activitats que connectin la cuina amb la cultura, el medi ambient o bens intangibles com la promoció del garrotín i altres iniciatives per potenciar els productes identitaris de Lleida, des de l’oli, el vi, la carn de porc, els caragols, la fruita o fins i tot la cuina de la brasa com a element singular a recuperar.

L’alcalde va parlar de necessitat d’autoestima, també en termes de producte i alimentació, en un moment de canvi de model.

El grup de treball d’expertesa en alimentació i gastronomia comença a treballar des d’ara i amb Turisme de Lleida una agenda d’actes i un programa de propostes i aportacions que es planificaran i s’aniran fent públiques a mesura que es vagin incloent en el projecte ‘Catalunya Regió Mundial de la Gastronomia 2025’.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Nàstic rep una resposta contundent del Comitè Tècnic d’Àrbitres

Notícia següent
cabras

Es colen en una formatgeria, i roben 70 cabres lleteres a l’Ebre

Notícies relacionades