La 152a Fira de Sant Josep de Mollerussa va tancar ahir diumenge les portes després de cinc dies d’activitat, amb un balanç molt positiu a l’estand ‘Gust de Lleida’, la nova marca agroalimentària de la Diputació de Lleida. En total, 1.140 persones han gaudit dels prop de trenta tastos i activitats organitzades. El president de la Diputació de Lleida, Joan Talarn, va participar aquest diumenge a la tarda a l’acte de cloenda del certamen, que ha anat a càrrec del conseller d’Agricultura, Ramaderia, Pesca i Alimentació, Òscar Ordeig.
En aquesta darrera jornada, l’estand ha ofert una sèrie de tastos guiats per posar en valor la qualitat i diversitat dels productes del territori. Entre les activitats destacades d’aquest diumenge, hi ha hagut un taller i tast d’orelletes i cafè, una presentació sobre enoturisme i un tast de vins, així com una degustació de cerveses artesanes maridades amb fruits secs. A la tarda, els visitants han pogut gaudir d’una ponència sobre les pomes del Pla d’Urgell amb tast inclòs, una degustació de tapes combinades amb conserves dolces i salades i un tast de xai a baixa temperatura maridat amb oli i vi de proximitat.
La Fira també ha estat un punt de trobada per a emprenedors, emprenedores i empreses emergents. L’estand de GlobaLleida ha acollit deu empreses de diferents sectors que han presentat els seus productes i serveis i han establert contactes comercials amb resultats molt positius. Hi ha participat Núvol Marketing, especialitzada en disseny i màrqueting digital; Aracom, dedicada a la ciberseguretat; Konka Energy, enfocada en l’energia solar; Shotest, productora de licors artesans; Evotop, especialitzada en enginyeria industrial; Agrologike, del sector agroalimentari; Nubulus, centrada en la transformació digital; Totem, enfocada en el benestar personal; Femmes Energia, consultoria energètica; i Bor Natura, especialitzada en turisme i benestar.