fbpx

L’entrada en vigor del nou decret d’empadronament a Lleida es preveu a partir del gener

Avatar photo

L’alcalde Fèlix Larrosa, acompanyat de la tinent d’alcalde Carme Valls, han visitat aquest matí l’Oficina Municipal d’Atenció Ciutadana (OMAC) amb motiu de l’entrada en vigor, a partir del gener del 2024, del nou decret d’empadronament. Un nou decret d’empadronament que comportarà una sèrie de tramitacions addicionals que fins ara no es feien, com és el tema d’audiència a la propietat abans de procedir de forma automàtica a l’empadronament.

Un dels punts importants del nou protocol assenyala l’obligatorietat d’efectuar un tràmit d’audiència al propietari de l’habitatge on es vol empadronar una altra persona. Segons ha explicat l’alcalde, “es tracta d’una dinàmica de control a fi d’efecte que com a mínim el propietari del pis sigui coneixedor que hi ha una persona que ha demanat empadronar-se en la seva propietat”. Tot, per tal que també hi hagi “la supervisió que validi l’empadronament efectiu, que els pisos estan en disposició i que és l’espai de residència”.

Aquest nou decret d’empadronament es vol portar a terme, ja que fruit de l’anterior decret, hi ha hagut un augment d’empadronaments importants a la ciutat de Lleida. Segons Larrosa, “l’any 2021, entre les altes i baixes a la ciutat hi ha un increment de 513 persones empadronades, el 2022 aquest increment salta a les 2.213 i el 2023 estem ja en les 3.746 persones, entre altes i baixes. És sorprenent que hi hagi aquesta allau d’empadronaments. És veritat que l’empadronament és un dret general que té tothom d’estar empadronat en una ciutat, però també és veritat que volem verificar que la gent s’empadrona allà on està residint, i a més, que la propietat és coneixedora”. 

Larrosa ha visitat l’OMAC, situat a la Rambla Ferran de Lleida, una oficina que fa ja cinc anys que està en funcionament, des de l’any 2018. L’alcalde de Lleida ha destacat la bona feina que es fa per part de l’Olga Nolasco i el seu equip, i ha dit també que “tenim una demanda important amb gestions que s’han fet de caràcter presencial. Durant aquest any, fins al mes de setembre, porten 38.141 operacions des d’aquesta oficina. Això també ens porta a analitzar, primer, com poden anar millorant els tràmits. L’any de la pandèmia el nivell de gestions eren més de 60.000 presencials, per tant, s’ha reduït i hem de continuar avançant en la digitalització per a les persones grans que tenen més problemes de mobilitat”.

Ara, faltarà per veure com avança aquest tema a partir del gener, tot amb l’objectiu de tenir un millor control amb aquest nou decret, que deixa sense efecte l’anterior, i ara s’inclou l’obligatorietat d’efectuar un tràmit d’audiència al propietari de l’habitatge en el qual es vol empadronar un ciutadà sense disposar de títol jurídic. És a dir, a partir d’ara quan un okupa acudeixi a l’OMAC a empadronar-se, o bé faci el tràmit de forma digital, a més de consultar als serveis socials si coneixen on viu, s’informarà el titular del pis perquè conegui la situació i pugui presentar al·legacions i exercir els seus drets de propietat.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els Mercats de Tarragona preparats per la campanya de Nadal

Notícia següent

El carrer Barceloneta de Ribes es transforma en un vial de plataforma única

Notícies relacionades