L’Ajuntament de Lleida prepara l’Oficina de Recuperació Econòmica

Avatar photo

L’ORE ha d’esdevenir una oficina única de reforç empresarial

L’Ajuntament de Lleida, a través d’Alcaldia i dels serveis tècnics de la regidoria de Promoció Econòmica i Emprenedoria, està treballant en la posada en funcionament de l’Oficina de Recuperació Econòmica (ORE) de la ciutat. El servei aglutina recursos per a les empreses i les persones emprenedores de Lleida amb l’objectiu de contribuir a la seva consolidació i a la necessària dinamització, alhora que n’ha d’assegurar el creixement, malgrat la situació imposada per la propagació de la Covid-19.

L’ORE ha d’esdevenir una oficina única de reforç empresarial i és una iniciativa sorgida a la Mesa Transversal per a la Recuperació de la Ciutat que va activar l’Ajuntament de Lleida. L’objectiu del servei és donar resposta en plena crisi socioeconòmica de la Covid-19 i convertir-se en punt de referència per a donar suport explícit i concret als sectors empresarials de la ciutat.

La preparació de l’Oficina per a la Recuperació Econòmica es fonamenta en la concreció de recursos humans i materials que puguin donar servei a la petita i mitjana empresa, a qui treballi en règim d’autònoms, professionals liberals i persones emprenedores, tant si estan en el moment precís de la creació d’una empresa, com si ja se situen en un nivell important de consolidació. També es pensa en un perfil d’empresa susceptible d’instal·lar-se a Lleida, ja sigui de format mitjà o gran.

En base a aquest marc conceptual, l’ORE s’ubicarà al carrer Major número 31, com a punt neuràlgic de la ciutat, i funcionarà amb cita prèvia i personalitzada a través de la web de la. L’horari d’atenció al públic serà de dilluns a divendres de 10 h a 14 h i dimarts i dijous de 16 h a 18 h. L’ORE facilitarà el suport per a:

La creació d’empreses

Informació sobre els tràmits necessaris per crear una empresa. També sobre finançaments i vivers d’empreses. Suport per a la realització del pla de viabilitat.

El manteniment d’empreses i treballadors autònoms

L’assessorament a empreses i treballadors autònoms és un servei d’orientació especialitzada i d’informació sobre les mesures de suport, ajuts i subvencions, finançament, moratòries o d’altres que puguin contribuir al manteniment empresarial i a la consegüent consolidació o creixement de l’ocupació que es pugui generar.

La consolidació i el creixement empresarial

S’oferirà informació sobre els programes d’orientació i formació en àrees estratègiques de l’empresa. Són programes que incorporen tutories i acompanyament per la realització de plans estratègics.

La captació d’empreses

Informació sobre infraestructures, normatives, espais, logística, transports i comunicacions de la ciutat. També en serveis de valor afegit per a empreses susceptibles d’instal·lar-se a Lleida.

L’actualització d’informació, assessorament i seguiment en matèria d’ajuts i recursos

Informació actualitzada sobre recursos i ajuts que es posen a l’abast de les empreses per part de les diferents administracions, europea, general, autonòmica o local.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El Gremi de Restauració alerta del tancament definitiu del 50% dels bars i restaurants a Barcelona

Notícia següent

Constitueixen la comissió de seguiment per crear el futur campus de salut a Girona

Notícies relacionades