Dimecres, 26 de juny de 2024
És notícia

La Policia Nacional de Lleida estrena el DNI Exprés per renovar el DNI sense necessitat de portar una foto

Avatar photo
El subdelegat del Govern, José Crespín, visita la Comissaria provincial per conèixer aquest nou servei, així com el sistema Quenda de gestió d’identificació del ciutadà i gestió de l’espera de les cites prèvies
El subdelegat del Govern, José Crespín, visita la Comissaria provincial per conèixer aquest nou servei, així com el sistema Quenda de gestió d’identificació del ciutadà i gestió de l’espera de les cites prèvies

La Policia Nacional ha incorporat aquesta setmana a les seves dependències de la Comissaria provincial, situada al carrer Ensenyança de Lleida, un nou servei anomenat DNI Exprés que permet al ciutadà renovar el DNI sense necessitat de portar una fotografia per complimentar el tràmit.

Així ho ha explicat la Inspectora Eva Freixa en el decurs de la visita que va fer ahir al matí el subdelegat a les dependències policials per conèixer aquesta nova prestació de la Unitat de Documentació de la Policia Nacional a Lleida. A la visita també hi ha assistit la Cap d’aquesta Unitat, Eva María Díez.

El mòdul d’expedició múltiple del DNI Exprés possibilita l’atenció simultània de dos ciutadans, mantenint la privacitat de cadascuna d’elles, i permet  la renovació simple del DNI, és a dir, quan la renovació no implica canvis de dades com ara un canvi de domicili. En els casos de renovació simple, la màquina valida la informació que incorpora el document d’identitat i automàticament fa la foto del ciutadà per poder emetre la renovació del DNI.

Es tracta, tal com va explicar la Inspectora Freixa, de “un sistema d’autogestió de la renovació del DNI que també requereix de cita prèvia, que només es pot utilitzar en els casos de les renovacions simples i que al ciutadà li estalvia la obligatorietat de portar una fotografia en el moment de renovar el document. Aporta rapidesa, qualitat i seguretat”. 

D’altra banda, el subdelegat també ha conegut el nou sistema Quenda incorporat a la Comissaria des d’aquests dilluns, dia 20, per complementar els sistemes de gestió de les cites prèvies a la sala d’espera de la Unitat de Documentació.

En aquest cas, el sistema permet la identificació del ciutadà a través del seu DNI i l’expedició d’un número amb tres dígits. Aquests números es van succeint en una pantalla de plasma a mesura que es va atenent als ciutadans segons l’hora de la cita prèvia sol·licitada, un sistema molt similar al que s’utilitza en centres mèdics. Aquest sistema admet la identificació del ciutadà o mitja hora abans de la cita prèvia o mitja hora després i el seu objectiu és “gestionar de forma eficaç l’espera dels ciutadans a l’hora de fer tràmits a la Unitat de Documentació”.

En aquest sentit, el subdelegat ha assenyalat que “la voluntat del Ministeri de l’Interior en aquests darrers anys ha estat la de modernitzar els processos de gestió documental per facilitar encara més els tràmits als ciutadans. L’any passat es va posar en marxa la possibilitat de pagament amb targeta bancària de les tasses de renovació del DNI i passaports i aquesta setmana incorporem nous sistemes de gestió de l’espera a la Unitat de Documentació i el DNI Exprés, iniciatives encaminades a facilitar els tràmits als ciutadans”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mor un camioner atropellat per un altre camió mentre revisava una avaria

Notícia següent

La Diputació incrementa en 1M € el Pla de Salut per ajudar a finançar despeses dels centres municipals d’atenció a la tercera edat

Notícies relacionades