La Paeria vol assumir la gestió del pàrquing de la plaça Sant Joan

Avatar photo
La comissió informativa de Gestió de la Ciutat ha informat avui favorablement la proposta, que haurà de ser ratificada en el pròxim ple

La comissió informativa de Gestió de la Ciutat va informar ahir favorablement de la proposta perquè la Paeria assumeixi la gestió de l’aparcament soterrani de la plaça Sant Joan a través de l’Empresa Municipal d’Agenda Urbana (EMAU), un cop acabada la concessió de 50 anys a l’empresa Interparking Lleidatana SA.

L’informe tècnic considera que la forma de gestió més eficient i sostenible en aquest cas és la gestió directa a través d’una societat mercantil municipal, com és l’EMAU, tenint en compte que ja té atribucions en matèria de mobilitat i que gestiona la zona blava.

La concessió té com a data límit el 28 de gener, però a la comissió es va informar també d’una proposta de pròrroga provisional de la concessió sobre aquest equipament fins que l’EMAU estigui en condicions d’assumir la gestió del servei, abans del 15 d’abril.

Durant aquest període de tres mesos, es tramitarà el reglament regulador del servei de pàrquings municipals. A tal efecte, en la comissió d’ahir es va informar de la proposta d’aprovació inicial d’aquest nou document, que estableix les normes a seguir i els drets i deures dels usuaris i usuàries. En la comissió de Bon Govern d’aquest divendres, s’informarà també de la modificació de l’ordenança fiscal per contemplar la tarifa dels aparcaments soterrats.

Els quatre expedients vinculats a aquest equipament –la pròrroga de la concessió, el projecte del nou servei amb gestió municipal, el reglament i la modificació de l’ordenança fiscal–  seran sotmesos a consideració del pròxim ple, previst per al dia 26 de gener.

L’aparcament soterrat de la plaça Sant Joan està composat per tres plantes rectangulars de 63,5 x 32 x 5 m i incorpora en el seu interior l’accés a l’aparcament d’un edifici privat veí. El nombre total de places és de 230.

D’altra banda, durant la comissió també es va informar de les propostes d’aprovació dels convenis de col·laboració entre l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i l’Ajuntament de Lleida per l’Oficina Local d’Habitatge pels anys 2024-27 i pel programa de Mediació per al Lloguer Social d’Habitatges per l’any 2024.

Informe gestió incidències

Durant la reunió, també es va informar als grups de les dades relatives a la gestió d’incidències a la via pública i d’ús de l’aplicació d’alerta Appunta durant l’any passat.

L’any 2023 es van registrar un total de 8.913 incidències, un 3,73% menys que el 2022 i el nivell de resolució es va situar en un 74% de mitjana.

Corresponen als àmbits de neteja viària (2.255), manteniment d’espais públics (2.159), jardineria (1.076), enllumenat (826), aigua i clavegueram (807), recollida de residus (704), senyalització (549) i plagues urbanes (537).

Pel que fa a l’app Appunta, que permet que la ciutadania alerti de les deficiències que detecten als carrers, el seu ús es va incrementar durant l’any passat en un 10,9%, amb un total de 5.407 incidències comunicades. El 60% de les incidències es comuniquen ja mitjançant aquesta eina telemàtica.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’alcalde de Lleida es reuneix amb veïns i veïnes del Centre Històric

Notícia següent

Tàrrega reviurà la centenària Festa dels Tres Tombs

Notícies relacionades