És habitual ja des de fa anys veure l’overbooking que es genera per agafar el transport urbà de les 7.35 hores cap al complex de la Caparrella i que genera que molts alumnes lleidatans hagin d’esperar-se al següent per falta d’espai. El setembre de l’any passat la Paeria de Lleida va reforçar aquesta línia per tal de millorar al servei amb 8 busos direcció baixada al centre de Lleida. Un any després, sembla que la problemàtica torna a estar present i molts alumnes han hagut d’esperar al següent bus, amb el que comporta arribar tard a classe.
Davant aquesta situació, l’Ajuntament de Lleida intenta tornar a posar-hi remei amb el reforç des d’ahir de la línia L2 amb un autobús més per donar resposta a l’alta demanda de l’alumnat que es desplaça a primera hora del matí a la zona dels Instituts.
Fa un parell de dies, el grup d’ERC a la Paeria de Lleida va demanar al govern municipal adequar de forma immediata el carril que connecta les instal·lacions esportives d’INEFC Lleida, al complex de la Caparrella, amb altres punts de la ciutat “per facilitar els desplaçaments sostenibles dels esportistes, així com garantir la seva seguretat en els trajectes”, va explicar el regidor Xavi Estrada. Així mateix, els republicans han demanat a la comissió d’Acció i Innovació Social que es revisin i millorin les freqüències del servei de busos que connecten amb les instal·lacions.
En aquest sentit, la tinenta d’alcalde i regidora de Seguretat, Mobilitat i Civisme, Cristina Morón, ha posat de relleu que “hem treballat amb Autobusos de Lleida per mirar de donar resposta a les demandes que teníem de la comunitat educativa dels tres instituts i hem decidit posar aquest reforç de l’L2 que passarà a les 8.05 hores per la parada de l’avinguda Doctora Castells”.
“Analitzarem durant uns dies el seu funcionament i si veiem que és un autobús rendible i que hi ha una demanda real de passatgers mantindrem aquest autobús de reforç”, ha explicat Morón.
Per últim, la tinenta d’alcalde ha assegurat que “sempre estem amatents a les possibles mancances que puguem tenir en el transport col·lectiu urbà i, especialment, sensibles en tot el que té a veure amb els escolars, com ja vam fer en el seu moment amb l’autobús a la Caparrella”.