Els serveis tècnics municipals i l’empresa concessionària Ilnet posaran en marxa mesures per millorar la recollida selectiva del cartró a Lleida, després de detectar una tendència d’increment de la quantitat d’aquest tipus de residu, vinculat a diferents factors com l’augment de les compres online i l’obertura de nous petits negocis d’alimentació.
L’alcaldessa accidental, Begoña Iglesias, va explicar que es troben més contenidors blaus plens o amb cartró al voltant i que s’estan analitzant mesures per millorar aquesta recollida. Aniran en la línia d’augmentar el nombre de contenidors d’aquesta fracció a les illes on es detecta el problema i/o de fer una campanya encarada al petit comerç, perquè deixin les restes de cartró ben plegades al vespre al costat del contenidor i disposin d’una recollida específica.
L’Ajuntament va celebrar dimarts la Comissió de Seguiment del Servei de Recollida de Residus i Neteja Viària, gestionat per l’empresa concessionària Ilnet, que va explicar les principals dades i indicadors sobre el funcionament del servei als representants del grups, que han pogut formular les seves preguntes i aportacions per a millorar-lo.
Iglesias també va destacar el bon funcionament de la campanya sobre gestió de residus impulsada per la Paeria, que ha provocat un increment de les trucades de la ciutadania al telèfon gratuït per demanar la recollida de residus voluminosos (900 10 20 42). Durant l’any 2024, aquest servei va recollir 652 tones, però la majoria de serveis encara es fan d’ofici.
Pel que fa a la neteja, Iglesias va destacar que “estem a les portes de disposar del nou contracte, que ara està en licitació, i que permetrà canviar exponencialment, els serveis que s’estan donant ara”, ja que augmentarà les freqüències, el personal i la maquinària, garantint una millor cobertura de la ciutat, tot i que caldrà seguir vetllant per combatre l’incivisme.
Durant l’any 2024 s’han prestat 12.948 serveis d’escombrada manual; 884 d’escombrada mecànica; i 4.108 de neteja amb aigua a pressió (aiguabatre manual, mixt i amb mànega en places). També s’han fet 561 serveis de neteja de pintades amb hidropressió i 52 de reparació o substitució de papereres.