Una setantena de comerciants i hostalers, representants de les associacions de comerciants i representants de patronals van participar ahir en la jornada “Compra a Lleida: solucions innovadores aplicades al retail”, impulsada per la regidoria de Promoció de la Ciutat amb l’objectiu de donar eines al sector del comerç i l’hostaleria de Lleida per promoure la seva digitalització i fer que esdevinguin més competitius. La regidora responsable de l’àrea, Pilar Bosch, va donar la benvinguda als participants en la jornada, que va fer-se a La Llotja. També va assistir-hi la regidora Anna Costa.
Bosch va destacar la rellevància d’activitats com aquesta, ja que a més d’oferir eines, orientacions i solucions per al futur del sector comercial, de serveis i turístic de la ciutat, són un punt de trobada professional. La responsable de Promoció de la Ciutat va incidir en el fet que la jornada sobre innovació en el teixit empresarial local s’afegeix a altres iniciatives com les ajudes per a la revitalització del comerç, la nova oficina d’atracció d’inversions Invest in Lleida, la creació del Consell Econòmic i Social, o la projecció de Lleida com a ciutat universitària, tot plegat en el marc de l’ Estratègia de Diplomàcia Econòmica i la convicció de fer de Lleida la Ciutat de les oportunitats, tal com recull el Pla d’Acció Municipal (PAM).
Durant la jornada, es va informar els participants sobre diverses actuacions innovadores impulsades per la regidoria de Promoció de la Ciutat en el marc del projecte “Compra a Lleida” per promoure una major competitivitat del comerç i l’hostaleria, com la creació d’una comunitat energètica per oferir subministrament compartit als comerços de les principals zones comercials i turístiques de Lleida, el desenvolupament d’un xatbot dissenyat perquè la ciutadania i visitants estiguin al corrent de l’oferta turística i comercial de la ciutat de Lleida, la implementació d’una APP mòbil que permeti la connexió entre l’administració, la ciutadania, visitants, comerços i serveis, el Pla d’impuls a la transformació digital, amb un servei de 25 hores de mentoria individualitzada i personalitzada per a cada empresa participant i la creació d’un Retail Lab per contribuir a la generació de coneixement, la reflexió i la creació d’experiències digitals per a l’activitat econòmica i per a la ciutadania.
Per tirar endavant totes aquestes eines que es posen a l’abast de comerciants i hostalers, és clau la col·laboració dels sectors implicats. Per això, es demana als professionals del retail interessats a participar en alguna d’aquestes iniciatives, que s’inscriguin en un formulari, en aquest enllaç.
La jornada ha inclòs dues taules rodones i un col·loqui amb el públic. La primera taula rodona, titulada “Eines tecnològiques i sostenibles al vostre abast”, ha comptat amb la participació de Tània Carrobé, Responsable de projectes d’Xtrategics (Palau d’Anglesola), Alex Surroca, gerent d’Use It (Lleida) i Martin Garrido, CEO d’eAgora (Reus), a més de tècnics de la regidoria de Promoció de la Ciutat i de Sostenibilitat de l’Ajuntament de Lleida.
Pel que fa a la segona taula rodona, “Casos d’èxit del nostre comerç local”, s’ha pogut escoltar Mertxe París, propietària de la llibreria El Genet Blau (Lleida), i Daniel Rius, propietari del restaurant O Sole Mio (Lleida).
A més d’aportar eines per encarar el futur dels establiments comercials i de restauració amb èxit, donar a conèixer l’experiència de persones expertes, la iniciativa ha servit també per posar en contacte professionals d’aquests sectors econòmics de la ciutat, compartir vivències i crear noves oportunitats de col·laboració.
La jornada s’ha retransmès en directe pel canal de Youtube de l’Ajuntament.
“Compra a Lleida”, un projecte amb fons NextGenerationEU
Aquesta és la segona activitat que es fa en el marc del projecte “Compra a Lleida” per formar els agents implicats en el sector comercial i turístic. Amb aquesta finalitat, el passat 30 d’octubre es va organitzar la píndola gratuïta “Compra a Lleida: taller de solucions sostenibles i tecnològiques”, on es va fer una primera aproximació a les eines que el comerç i l’hostaleria de Lleida tenen al seu abast per promoure la digitalització i la sostenibilitat del sector retail.
La iniciativa “Compra a Lleida” compta amb finançament dels fons europeus NextGenerationEU, dins del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència (PRTR) del govern de l’Estat, a través del Ministeri d’Indústria i Turisme. El projecte té previstes un total d’onze actuacions de diferents àmbits, amb l’objectiu de desenvolupar inversions físiques i digitals per a potenciar el turisme de compres i incrementar, entre altres, les despeses que es fan a la ciutat. Entre les actuacions destaca l’Operació Rambla, les obres de transformació de la Rambla Ferran que es preveu que impulsin la seva revitalització i, especialment, la dinamització de l’activitat comercial al voltant d’aquest eix central de la ciutat.