“Hem perdut el compte, però diria que ja és la dotzena vegada que aquest any ens quedem sense Internet ni cobertura de Movistar”. Gósol, el municipi de la comarca del Berguedà, torna a estar sense Internet ni cobertura de telèfon mòbil.
L’alcalde de Gósol, Rafel López, ha esclatat contra el que comptabilitza com a dotzè tall en el subministrament d’aquest any i lamenta així el servei que ofereix la companyia, la principal que dona servei al poble. El tall ja fa quatre dies que dura, des de dijous a la tarda, i l’alcalde lamenta que no li han donat cap informació de quant de temps durarà ni tampoc cap solució. “És un desgavell molt gran per als negocis i la gent que teletreballa, i no ho podem sostenir més temps”, lamenta. Davant d’aquesta situació, l’Ajuntament es planteja desconnectar l’antena de Movistar. “Que la pressió social vagi cap a ells”, denuncia. La companyia assegura que l’avaria es deu a un tall de cable de fibra òptica.
Movistar assegura que els tècnics estan treballant per reparar l’avaria. De fet, segons han informat, ja van reparar un primer tall de cable de fibra òptica i ara estan treballant en un segon, a la zona de Guardiola de Berguedà. Tot i això, no poden donar una estimació de quan es podrà restablir el servei.
L’avaria afecta la zona de Josa, Tuixén i Fórnols. L’alcalde ha remarcat que “això sempre ens passa en cap de setmana, quan encara hi ha més gent al poble. A més, es dona la circumstància que ningú no te telefonia fix perquè ens la van treure”. Fa un mes, durant el cap de setmana llarg d’inici de novembe, Gósol també va patir un tall de la telefonia mòbil. Quan es donen aquestes circumstàncies, molts veïns s’acosten a l’ajuntament per aprofitar-ne la cobertura wifi i poder establir així els contactes.