Els estudis comercials vinculats al nou Pla d’Ordenació Urbanística Municipal (POUM) de l’Ajuntament de Lleida mostren que el comerç a la ciutat ha perdut valoració pels clients des de l’any 2018 i que la ciutadania demana més oferta i nous formats comercials, vinculats a l‘oci i la restauració, a més de detectar una fuga de clients.
Així ho va confirmar ahir l’alcalde de Lleida, Fèlix Larrosa, en l’assamblea que es va celebrar als nous cinemes Ocine de Lleida convocada per l‘associació catalana de l’empresa familiar del retail, Comertia, en una jornada amb directius de diferents empreses de Lleida que van debatre sobre el futur del sector a la ciutat com són Torrons Vicens, Zacaris, bonÀrea, Rodi Motor, Gotta, Ocine i Plusfresc.
Segons aquests estudis, un 80% dels clients de Lleida marxen a comprar a Barcelona, un 53% a Andorra i un 50% a Saragossa, almenys una vegada a l’any. Són clients que majoritàriament compren tèxtil i calçat, productes d’oci i esports i del sector dels mobles i la decoració.
“Nosaltres com a capital hem de competir. Perquè Lleida és capital d’una àrea d’influència molt important de 450.000 habitants i els hem de tenir contents, amb un bon servei i un bon producte, hem de facilitar que vinguin i els hem de poder acompanyar amb ofertes de caràcter complementari voltant de l’oci, la restauració, etc”, va afirmar.
En aquest sentit, va posar de manifest la voluntat de la Paeria de generar nous espais aptes per acollir formats comercials que ara no tenen cabuda a la ciutat, treballant en la rehabilitació d’àrees urbanes com el Centre Històric i el Pla de l’Estació.
A més, va recordar que s’està impulsant un nou planejament urbanístic, que tindrà també en compte les iniciatives de promoció de sòl industrial, com el nou polígon de Torreblanca i l’ampliació del polígon El Segre, que sumaran 6 milions de metres quadrats per acollir empreses. La previsió és que l’avantprojecte del nou POUM es presenti al mes de juny.

El president de Comertia, Ignasi Pietx, va explicar que aquest és el primer acte que fan fora de Barcelona amb l’objectiu d’acostar-se a la realitat territorial de Lleida i la resta de Catalunya. Comertia compta amb 60 socis, 6 d’ells de les comarques de Lleida, que facturen uns 10.000 milions d’euros anuals, amb 45.000 treballadors, ha afegit el president.
Durant la jornada de debat, gran part dels empresaris lleidatans van coincidir en què la reducció de la jornada laboral que impulsa el Govern central obligarà a reduir horaris o contractar més personal i que això provocarà una pujada de preus o una disminució dels serveis.