Segons el Patronat, aquestes xifres la situen com la segona entitat firal de Catalunya per darrere de Barcelona. Després de descartar fer una fira de Sant Miquel en format presencial, l’ens decidirà respecte als futurs certàmens en funció de l’evolució de la pandèmia de la covid-19, buscant el consens amb els sectors implicats en cadascun.
La facturació del 2019 va assolir els 1,9 MEUR, amb l’esmentat benefici de 292.632 euros. L’impacte econòmic sobre el territori (hoteleria, restauració, transports, comerç i serveis diversos, inclosos els destinats a expositors i visitants) es calcula en uns 17,5 MEUR. El superàvit, juntament amb la trajectòria positiva dels darrers 12 anys, dóna a la Fira de Lleida una posició financera sòlida que permet afrontar amb garanties les dificultats econòmiques derivades de la manca d’activitat per la pandèmia de la covid-19 durant aquest 2020.
L’alcalde de Lleida i president de Patronat de la Fundació Fira de Lleida, Miquel Pueyo, ha posat com a exemple la Fira de Sant Miquel, incidint en el fet que, malgrat la conjuntura adversa, s’acabi celebrant encara que no sigui de forma presencial. Segons Pueyo, el més important és mantenir la cita, fent una fira “híbrida mig virtual, mig presencial”. Pueyo ha augurat que aquest model mixt és el que probablement acabaran adoptant la resta de fires agràries de l’Estat.
Fira de Lleida destaca que ha fet un important esforç econòmic i en recursos per adaptar-se a l’actual situació i assegura estar preparada per organitzar fires amb seguretat, d’acord amb la normativa de Pla Territorial de Protecció Civil de Catalunya (Procicat). En aquest sentit, han previst implementar en el moment que faci falta, un sistema capdavanter que combina l’ús de videocàmeres amb la intel·ligència artificial.