La portaveu del grup municipal d’Esquerra Republicana a la Paeria, Jordina Freixanet, va demanar ahir al Govern del PSC que rehabiliti el Molí de Cervià, ubicat a la partida de Grenyana de l’Horta de Lleida, i que està protegit com a bé cultural d’interès local. “La història d’aquest espai es remunta al segle XII, vinculat a la creació de la dita sèquia. Actualment, aquesta zona es troba amb un paisatge semisalvatge, i fa molts anys que no se n’arranja l’espai”, va apuntar Freixanet.
Els republicans recorden que amb la inauguració del nou baixador dels Ferrocarrils de la Generalitat de Catalunya, al Polígon del Segre, aquest espai està ara més connectat que mai a la ciutat de Lleida, “cal aprofitar aquest moment per arranjar l’espai i fixar un calendari de rehabilitació de l’espai, per tal de conservar-lo adequadament i d’apropar-lo a la ciutadania”, va continuar Freixanet.
Així mateix, els republicans també demanen que des de la Paeria es faci una campanya de promoció de l’espai, un cop rehabilitat, perquè els lleidatans i lleidatanes el puguin conèixer. “Fins ara són els propis veïns i veïns que fan activitats al Molí per donar-lo a conèixer, com aquest dissabte van organitzar, des de l’Associació de Veïns de la Partida de Grenyana, una jornada cultural al Molí de Cervià”, va concloure Freixanet.