Pel que fa al perfil dels usuaris, el 64,6% són dones, un 27,8% són persones de menys de 25 anys, un 31,9% treballen per compte d’altri, un 28,9% són jubilades o pensionistes, mentre que 25,5% són estudiants.
Sobre la valoració dels atributs del servei, alguns dels aspectes que ha apuntat el regidor són que milloren 9 de 13 punts a valorar: freqüència de pas, seguretat en la conducció durant el trajecte, horaris de funcionament del servei, neteja dels autobusos, recorreguts adequats, comoditat dels autobusos, facilitat per la compra de títols de transport, temperatura adequada per a cada època de l’any i no sorolls molestos durant el viatge. Castro ha matisat, però, que els resultats són corresponents al 2019 -respecte el 2018-, ja que el 2020 no s’han pogut fer l’enquesta per la covid-19.
L’app Horta a demanda incrementa el nombre d’usuaris el 2020
D’altra banda, el servei a demanda a l’Horta va incrementar el 2020 el nombre d’usuaris, arribant als 2.374, en comparació amb els 1.294 del 2019, tot i que cal tenir e compte que es va posar en marxa el maig d’aquell any. Malgrat que també es va veure afectat per la pandèmia, els veïns de l’Horta han utilitzat aquest servei per fer el seus desplaçaments a la ciutat i “és una eina que està funcionant molt bé”, segons ha dit el regidor de Mobilitat, Vialitat, Trànsit i Horta després de la Comissió municipal de seguiment del servei de transport urbà de viatgers, que s’ha celebrat telemàticament.
Entre els innovacions introduïdes el 2020, Castro ha destacat la incorporació als busos urbans del servei de pagament TPV, datàfons, que va ser una de les mesures que es van implantar per protecció i seguretat, i mantenir així el distanciament entre conductors i viatgers. El pagament amb targeta de crèdit ha estat una mesura pionera a l’estat espanyol que ha despertat l’interès d’altres poblacions que s’han posat en contacte amb la Paeria per saber sobre el seu desenvolupament.
El regidor ha volgut agrair l’esforç dels treballadors d’Autobusos de Lleida “en un moment complicat per a tothom”, ja que “han assumit la seva responsabilitat i han estat en contacte proper durant a pandèmia”. Alhora, ha posat en valor “la voluntat de l’empresa de treballar conjuntament, d’estar oberts a noves propostes i d’aportar mesures per a un bon servei”.