Dissabte, 18 de gener de 2025
És notícia

El Patronat de Turisme aprova el Pla de Màrqueting per reforçar el posicionament de Lleida com una destinació responsable i de qualitat

Avatar photo
El Consell d’Administració aprova el document, que posa el concepte “cuidar” al centre de totes les estratègies de promoció i comunicació per refermar la defensa d’un model turístic sostenible i regeneratiu, buscant atraure un visitant conscient i responsable amb el territori i amb el resident
El Consell d'Administració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida
El Patronat de Turisme aprova el Pla de Màrqueting per reforçar el posicionament de Lleida com una destinació responsable i de qualitat

El Consell d’Administració del Patronat de Turisme de la Diputació de Lleida va aprovar ahir dimecres el Pla de Màrqueting de l’organisme, que defineix les estratègies turístiques i línies de treball pels pròxims quatre anys. Entre els objectius del pla destaquen l’aposta per incentivar el reequilibri territorial repartint els fluxos de visitants per tota la destinació o la utilització d’accions de promoció i comunicació online.

El director del Patronat, Juli Alegre, va explicar que amb aquest Pla de Màrqueting, l’organisme “continua treballant per millorar el grau de notorietat de la destinació i per posicionar-la com un territori de qualitat, responsable i competitiu”. “Aquest és el camí que volem seguir, amb la voluntat i necessitat de treballar-lo conjuntament amb el sector públic i privat i els residents de la demarcació”, ha afegit.A

Per la redacció del document s’han tingut en compte tots els treballs previs que s’havien dut a terme, com el Pla Estratègic de Turisme i el Propòsit de l’organisme. Així doncs, l’eix vertebrador de l’estratègia de màrqueting serà el concepte “cuidar”, que referma el compromís amb un model turístic sostenible i regeneratiu, buscant atraure un visitant conscient i responsable amb el territori i amb el resident.

En el marc del Pla de Màrqueting, es potenciaran els productes amb alt valor afegit i les experiències singulars i autèntiques del territori. L’estratègia de mercat es continuarà centrant en els mercats català i estatal i es potenciaran els internacionals de proximitat. Les famílies es mantindran com el segment prioritari, seguit per les parelles, els grups d’amics i els sèniors. En l’àmbit de la promoció i la comunicació, pel públic intern (sector turístic i residents) s’implementarà una estratègia de lideratge i sensibilització, mentre que pel públic extern (públic final i professional) es durà a terme una estratègia de captació i fidelització.

Les estratègies s’han traduït en sis línies de treball: 

  • Personalitat turística, buscant implementar l’estratègia que permeti l’evolució de la marca Ara Lleida.
  • Ara Lleida conscient i responsable, per visibilitzar el vessant sostenible de la destinació.
  • Rendiment turístic, amb accions que busquen enfortir la competitivitat turística global de la destinació.
  • Eines de màrqueting, per millorar el grau de notorietat i imatge d’Ara Lleida com a destinació turística global.
  • Coneixement estratègic, per disposar de dades actuals i segmentades sobre el comportament turístic de la destinació, tenint en compte les dues realitats territorials.
  • Governança turística, amb actuacions que persegueixen continuar treballant en xarxa, dins el territori i amb els agents supraprovincials.

Podeu consultar el Pla de Màrqueting i el document executiu en aquest enllaç.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
paco-churrero-terrassa

Mor Paco Sánchez, l’històric ‘churrero’ de Terrassa

Notícia següent
Marató Esports Alpicat

La Marató d’Esports d’Alpicat recull més de 2.200 euros per a La Marató de 3cat

Notícies relacionades