El MORERA estrenava ahir nova exposició temporal: Visites inesperades. Es tracta d’un diàleg entre obres de les Galeries d’Art de Catalunya i la col·lecció del Museu d’Art Modern i Contemporani de Lleida que s’emmarca dins la Setmana de l’Art. La comissària de l’exposició, Montse Frisach, va fer ahir al matí una visita guiada per als mitjans de comunicació, acompanyada pel director de MORERA, Jesús Navarro; la regidora de Cultura, Pilar Bosch; i representants de galeries d’art, a més d’una de les artistes que participa en la iniciativa, Lídia Vives. L’exposició s’inaugurava oficialment ahir a la tarda i es pot veure fins al 12 de gener de 2025.
Bosch va celebrar la col·laboració publicoprivada, que afavoreix la “democratització de l’art” i va valorar la tasca de les galeries, assegurant que “l’art no és exclusiu” i per això “tothom pot tenir una obra a casa seva”.
Durant la visita, Navarro es va mostrar satisfet perquè “és la primera intervenció” que es fa a la nova seu del museu. Així, va avançar que l’any vinent es programaran diverses exposicions temporals.
A Visites inesperades, sis obres d’art, provinents de fons de galeries de l’associació Galeries d’Art de Catalunya (GAC), conviuen durant unes setmanes amb les obres de la col·lecció permanent del MORERA. Són obres, de diverses disciplines i èpoques, que dialoguen amb peces concretes o que comparteixen la temàtica d’un àmbit i creen connexions estètiques i conceptuals i trobades inaudites al llarg de l’itinerari del Museu.
El recorregut de l’exposició passa per les tres sales expositives del Museu i hi podem trobar connexions entre obres de contingut social amb altres que dialoguen de manera més formal amb la col·lecció del Museu.
La tercera edició de Visites inesperades és un projecte concebut per Galeries d’Art de Catalunya, en el marc de la Setmana de l’Art. L’esdeveniment té lloc simultàniament al Museu de Montserrat, al Museu d’Art de Girona i al MORERA, amb sis obres per museu que s’infiltren a les col·leccions permanents.
Sis obres que es relacionen amb la col·lecció del MORERA
Per les sales del MORERA podem veure la petita instal·lació de l’artista Charo Corrales (Imaginart Gallery) on reivindica el treball artesanal, el brodat, típicament realitzat per dones i invisibilitzat al llarg de la història, la qual dialoga amb el quadre de les planxadores de Carles Llobet Raurich.
En l’àmbit dedicat a l’art relacionat amb la Guerra Civil, s’hi ha afegit un dibuix de Juli González datat el 1939 (Artur Ramon Art), que representa a la pagesa Montserrat, una figura recurrent en l’obra de l’artista en aquest període, que simbolitza la resistència al feixisme.
L’elegant autoretrat de la fotògrafa Lídia Vives (Espai Cavallers) acompanya els dibuixos de Xavier Gosé. La geometria de la pintura de Dominica Sánchez (Pigment Gallery) s’ha infiltrat entre les recerques sobre l’espai d’Antoni Abad i Jesús Mauri, mentre que l’escultura mòbil del suís Lukas Ulmi (Villa del Arte Galleries), hereva de l’avantguarda, ho fa entre les obres de Leandre Cristòfol. En canvi, el minimalisme de la natura morta de Pere Formiguera (La GaLeRia Batlle Argimon) contrasta amb el majestuós barroquisme del bodegó de Marina Núñez.